Forbes Israel Logo

על רקע המגעים לחבילת חילוץ שלישית: נציגי הבנק האירופי הגיעו ליוון

יממה אחרי שגרמניה הודתה בכך שיוון ככל הנראה תזדקק לחבילת חילוץ שלישית, הגיעה היום שליח מטעם הבנק האירופי המרכזי על מנת לבחון האם וכיצד עמדה יוון בהתחייבויותיה במסגרת חבילות הסיוע הקודמות שקיבלה.

ג'ורג' אסמוסן, חבר דירקטוריון הבנק האירופי המרכזי הגיע לאתונה בכדי להיפגש עם ראש הממשלה המקומי, כמו גם עם שר האוצר, נגיד הבנק המרכזי ושורה של בכירים במשק היווני. דאגתו העיקרית נתונה לפעימת הסיוע הבאה שאמורה לעבור למדינה, כחלק מחבילת הסיוע השנייה עליה סוכם עוד באוקטובר 2012.

תזדקק לחבילת סיוע שלישית I צילום: רויטרס

מועד ביקורו של אסמוסן באתונה מעניין במיוחד על רקע דבריו של שר האוצר הגרמני אתמול, אשר אמר במהלך כנס בחירות כי יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת, שלישית במספר, בנוסף לחבילות הסיוע הקודמות בגובה 240 מיליארד יורו אשר קיבלה בעבר. גורמים במשרד האוצר היווני מסרו כי חבילה כזו צפויה להיות קטנה משמעותית מהשתיים שקדמו לה. בנוסף, טענו כי בכדי לכסות את ה"בור" בתקציב המדינה יהיה צורך בחבילה משולבת, אשר תכלול מענקי חילוץ נוספים והקלות בתנאי ההלוואות הקודמות אשר ניתנו למדינה בעבר.

המלווים הבינ"ל המרכזיים ליוון: האיחוד האירופי, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינ"ל, אמורים לשוב בסתיו הקרוב ולבחון האם יוון תהיה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה ולהחזיר את ההלוואות אשר קיבלה, והאם יוכלו לעמוד ביעדי התקציב לשנים 2015-2016.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.