חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על רקע הציפייה להחלטת הפד: המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה חיובית, על רקע הציפייה להודעת הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב, אשר יכריז היום על החלטתו בדבר המשך מדיניות ההרחבה הכמותית הנהוגה במשק האמריקאי.

על פי מירב ההערכות, הבנק יודיע על צמצום נוסף בהיקף האג"ח המונפקות על ידי הבנק בכל חודש. הצמצום צפוי לעמוד על סך של 10 מיליארד דולר  – כך שינפיק אג"ח על סך של 35 מיליארד דולר בחודש בלבד. אך בנוסף להחלטה עצמה, במחלקת המחקר של FXCM ישראל העריכו הבוקר כי גם ל"טון" אשר יעלה מפרסום ההחלטה תהיה השפעה ישירה על המשקיעים בעולם: "לאור המשך התאוששותה האיטית של הכלכלה, הבנק לא צפוי לערוך שינויים משמעותיים ברטוריקה, אלא לחזור על המחויבות להותיר את הריבית ברמת אפס ככל שהדבר יידרש. רטוריקה נוקשה יותר של הפדרל ריזרב תקנה רוח גבית לדולר, והדבר עשוי להביא את בנק ישראל להימנע מהורדת ריבית". 

צילום: אהוד כהנים

מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו ומדד הבנקים נחלש ב-0.6%. מדד התקשורת נחלש ב-0.3%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.7% ומדד הנדל"ן הסיף 0.4% לערכו.

לאחר יומיים רצופים בהם זינק ערכה, מניית חברת קומפיוג'ן המשיכה לטפס גם היום והוסיפה 4.2% לערכה. מניית חברת קמהדע עלתה ב-0.8% לאחר שהתחזקה אמש בוול סטריט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן