Forbes Israel Logo

על רקע צפי לסיום המשבר בארה"ב: הבורסה נסגרה בעליות

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום בעליות על רקע הפתיחה החיובית של וול סטריט וההערכות כי יושג בקרוב הסכם על העלאת תקרת החוב ואישור התקציב בארה"ב.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו, ומדד הבנקים נסוג ב-0.6%. מדדי התקשורת והנדל"ן נסגרו ללא שינוי, ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.75%.

צילום: רויטרס

וול סטריט התנהלת מאז הפתיחה בעליות חדות, כשברקע אופטימיות לגבי סיום המשבר בוושינגטון. לפי ההערכות אובמה והרפובליקנים, שיפגשו היום, צפויים להגיע להסכם זמני קצר טווח, להעלאת תרקת החוב.

טבע שהכריזה היום על תוכנית התייעלות גדולה שתכלול פיטורי 5000 עובדים, מתוכם 800 מישראל במהלך 2014, עלתה בכ-2.5%. במסגרת התוכנית מקווים בחברה לחסוך 2 מיליארד דולר עד שנת 2017, מתוכם מיליארד דולר כבר עד שנת 2014.

יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פננסים ברוקראז' רואה בהודעה צעד חיובי משתי סיבות עיקריות: "הראשונה היא שטבע מעדכנת את יעדי הקיצוץ ל-2 מיליארד דולר – בטווח העליון של התחזית שנתנה לשוק לפני פחות משנה (1.5-2.0 מיליארד). הסיבה השנייה קשורה למהימנות ההנהלה: ההודעה על צמצום של כ-10% מעובדי החברה ממחישה לשוק כי החברה ממוקדת בעמידה ביעד היומרני וכי התכנית אכן ברת-ביצוע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן