Forbes Israel Logo

עם הפנים לאמריקה

יצרנית כלי הכתיבה הגרמנית לאמי ידועה באיכות יוצאת דופן של מוצריה ועיצובה הייחודי. עם 15,600 נקודות מכירה ברחבי העולם, כולל חנויות קונספט בקואלה למפור, הונג קונג, סיאול, טוקיו ותל אביב – הפך לאמי למותג מבוקש גם מחוץ לגרמניה.

לאמי אמנם משקיעה בפיתוח הבין לאומי של המותג עוד מ־2010, במיוחד בשוק האסיאתי, אך לאחרונה מעוניינת החברה לחזק את תדמית המותג בארה"ב. כעת, יחד עם חברת יוניברסל מותגי יוקרה, שנוסדה ונמצאת בבעלות חברת פלאנט גרופ הישראלית, מתכננת לאמי לפתוח חנויות חדשות וליצור תדמית מותג חזקה ומאוחדת – גם בנקודת המכירה וגם בשיח התקשורתי סביב המותג.

תומאס טראפ וביאטה אובלאו | צילום: לאמי

חנות הקונספט הראשונה של לאמי בארה"ב נפתחה בראשית השנה בסן פרנסיסקו. לאחרונה קמה חנות קונספט בסוהו שבניו יורק, אחד המחוזות הכי דינמיים בעיר. מנכ"ל לאמי, תומאס טראפ, התייחס לסצנת האומנות התוססת של הסוהו והסביר מדוע זהו מיקום אידאלי עבור לקוחות שלייף סטייל הוא תחום חשוב עבורם: "יותר מכל עיר אחרת בעולם, לסוהו יש את המשיכה והאטרקטיביות. עם פתיחת החנות בניו יורק, מגיעה ההתרחבות שלנו לשיא חדש, ואנו מצפים לקדם את המותג כאן יחד עם פלאנט גרופ גם בעתיד".

שילוב ידע

בשש השנים האחרונות, פלאנט גרופ, בראשות אלי הולנדר, יישמה בהצלחה את הפיכתה של לאמי מיצרנית כלי כתיבה בלבד, למותג לייף סטייל בישראל. מתוך ההבנה של המותג ושל צרכיו, הקים המפיץ הישראלי את יוניברסל מותגי יוקרה במטרה להעביר את הידע שלו לשוק האמריקני ולשלב את אותו יחד עם זה של אנשי מקצוע מקומיים.

קבוצת פלאנט צמחה בשנותיה הראשונות מחברה שמייבאת שלושה מותגים – ראדו, סקטור ומון בלאן – לחברה שמייבאת 15 מותגי שעונים, עטים ואקססוריז. החברה נמצאת במגמת צמיחה, ובשלוש השנים האחרונות קצב הגידול היה 30% בשנה. לפני שלוש שנים קיבלה פלאנט את זכויות היבוא למותג העטים לאמי, ולפני כשנה הפכה למשווקת שלו בכל ארה"ב.

"עם לאמי קרו דברים שלא קרו לי לאורך כל הקריירה", מספר הולנדר. "העברתי הרצאות לייבואנים של לאמי על מגמות בעולם, וסמנכ"ל החברה התלהב ושאל איך נוכל לעבוד יותר ביחד. הצעתי שייתן לי לנהל את המותג בקפריסין או בירדן. שבועיים אחר כך התקשר אלי מנהל האיזור והציע לי לנהל את המותג בארצות הברית".

לתפקיד המנכ"ל בארה"ב נכנס סטיב בירקהולד, לו ניסיון של 30 שנה בתעשיית האופנה.
הולנדר החל להפיץ את לאמי בארה"ב באמצעות יוניברסל באוגוסט 2017, ותוך קצת יותר משנה הניחו כבר כמה אבני דרך מרכזיות. הוא הוביל לגידול של יותר מ־50% במכירות לעומת השנה הקודמת. לצד חנויות קונספט בסן פרנסיסקו ובניו יורק, המותג לאמי יוצג במספר חנויות מכירה חדשות בצורה של חנות בתוך חנות. כמו כן, החנות המקוונת החדשה של לאמי, עבור השוק האמריקני, תעלה לאוויר בקרוב.

יוניברסל הקימה בסן אנטוניו, טקסס, מערך הפצה ענקי עם יכולות לוגיסטיות להפצה בכל ארה"ב והתקשרה בהסכם מימון עם חברת TIC האמריקנית. בנוסף, חתמה על שת"פ עם ברנס אנד נובל, רשת הדיוטי פרי הדסון ורשתות נוספות. יוניברסל גם פעלה בכיוון חדש בהיבט התקשורתי, ומלבד פעילויות השיווק הקלאסי, מתמקדת החברה במדיה חברתית ועבודה עם בלוגרים, אמנים ומשפיענים.

שיתוף פעולה עיצובי

חנות הקונספט החדשה שנפתחה בניו יורק משלבת את הקסם התעשייתי של הסוהו יחד עם ארכיטקטורה מינימליסטית: קיר אריחי לבנים, יחד עם קירות זכוכית בגובה מטר אחד, יוצרים סביבה מודרנית עבור העולם של לאמי. ניתן לחוות ב־100 המטרים הרבועים של החנות את כלי הכתיבה המעוצבים מבית המותג, מלאמי 2000, דרך לאמי ספארי ועד לאמי אייון. "הקירבה לסצנה היצירתית פותחת בפנינו אפשרויות חדשות לשיתוף פעולה", מסבירה מנכ"לית לאמי, ביאטה אובלאו. כמו עמוד שער לתרבות אומנות הרחוב של הסוהו, החזית הצידית של החנות תעוצב על ידי האומן והמאייר הנודע כריסטוף ניימן. ב־92 בנובמבר יתקיים בחנות אירוע ההשקה הרשמי של לאמי בארה"ב.

שיתוף פעולה תמיד היה חלק חשוב בפילוסופיה של לאמי. בעיצוב של סדרה חדשה מתבצעים שיתופי פעולה עם מעצבים ידועי שם כמו פרנקו קליביו, מריו בליני, האנס ווטשטיין, נאוטו פוקסאווה, וג'ספר מוריסון. דיאלוג עם מגוון המעצבים מספק ללאמי השראה לפיתוח מוצרים חדשים.

חלק גדול בהצלחה העולמית ההולכת והגדלה של לאמי הן גם מהדורות שנתיות מיוחדות של המותג. בהשראת מגמות האופנה הנוכחיות, המותג תמיד תופס את רוח התקופה עם גווני הצבע החדשים שלה – והופך את כלי הכתיבה שלו לפריטים רלוונטיים. סיפור ההצלחה של לאמי החל לפני יותר מ־50 שנה, כאשר העט הנובע לאמי 2000, שהושק בשנת 1966, הניח את היסודות לשפת העיצוב הברורה, שעדיין מאפיינת את סגנונם של כל מוצרי לאמי עד היום.

"אנשים לא קונים עטים יקרים בשביל הפונקציה שהם ממלאים", מסכם הולנדר, "אלא בשביל מה שזה גורם להם להרגיש. הכתיבה היא פעולה אינטימית – כשאתה כותב משהו ביד הוא הופך להיות אישי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.