Forbes Israel Logo

“עסקי הרוקנרול”: זינוק של יותר מ-10,000% במכירות של צ’אק ברי

חלוץ הרוק אנד רול האגדי צ'אק ברי נפטר במהלך סוף השבוע האחרון, ומיליוני בני אדם ברחבי העולם הגיבו בכך שחטפו את המוזיקה שלו מהמדפים, והם עשו זאת במספרים מדהימים.

עצוב: אמנים גדולים נמכרים יותר לאחר מותם. ברי ב-1957 | צילום: ויקיפדיה

על פי נתוניה של חברת BuzzAngle, העוסקת בניתוח מידע מתעשיית המוזיקה, הרוקיסט מכר יותר מ-2,050 אלבומים ביום פטירתו, והמספר הזה טיפס מעלה ל-3,800 ביום המחרת. על מנת לספק למספרים הללו פרספקטיבה מסוימת, הממוצע היומי שלו בטרם פטירתו עמד על בסך הכל 39 אלבומים. כמובן שהוא מכר עותקים רבים נוספים בתקופת שיא הקריירה שלו, אבל ברי גם לא שיחרר שום אלבום באורך מלא מזה עשורים רבים. המכירות של כל הדיסקוגרפיה שמאחורי האיש זינקו בכמעט 9,600%, כשמרבית המכירות הן של אוסף הלהיטים הגדולים שלו, The Definitive Collection.

כשמדברים על מכירות של סינגלים, המספרים הם ממש בלתי נתפסים ואפילו יותר מרשימים. ביום שלאחר הופעת ההודעה על מותו באינטרנט, מכירות השירים הבודדים של ברי נסקו בלא פחות מ-11,684%, כשהכמות הממוצעת שלו ביום עלתה ל-16,600 יחידות. כרבע מהמכירות הללו היה שירו הנודע Johnny B. Goode, שהוא לא רק אחד מהלהיטים הגדולים ביותר שלו, אלא גם אחת ממנגינות הרוק הגדולות ביותר בכל הזמנים. האזינו:

המספרים הללו מייצגים רק את הימים הראשונים שלאחר מותו, ומרגע שלפחות שבוע שלם יחלוף, ניתן יהיה להבין טוב יותר את שיעור המעריצים האמיתי של האיש. כך או כך, בארי קרוב לוודאי ישוב להופיע בטבלאות המכירות של Billboard כשהן תתעדכנה בעוד מספר ימים. במיוחד כשגם ההאזנות בסטרימיניג יילקחו בחשבון. כבר כעת אין כלל ספק שההשמעות שלו על גבי פלטפורמות כמו Spotify ו-Apple Music המריאו גם הן לשיאים חדשים שעוד טרם נראו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.