חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עסקת כיל-פוטאש: נציגי האוצר יפגשו עם מנהלי החברה הקנדית

נציגים ישראליים עשויים להיפגש עם מנהלי חברת פוטאש בשבוע הבא, לפני שיוחלט אם לאפשר את המשך המו"מ להשתלטותה של מפיקת הדשן על כיל. זאת לאחר שהחברה הקנדית הגישה בשבוע שעבר הצעה בסך 13.5 מיליארד דולר לרכישת החברה הישראלית. כך מדווחת היום סוכנות הידיעות רויטרס.

פוטאש, הנחשבת ליצרנית הדשנים מס' 1 בעולם, מעוניינת לרכוש כיל, הנחשבת ליצרנית השישית בגודלה בעולם, כך שתוכל למנף את מעמדה בסין ובהודו, אשר אחראיות לעיקר הצמיחה בתעשייה.

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן. "נבקש הסברים נרחבים" | צילום: משה שי

בכל עסקה במסגרתה תגדיל פוטאש את אחזקותיה בחברה הישראלית מעבר ל-13.84% בהם היא כבר מחזיקה, יידרש אישור ממשרד האוצר ומהרשות להגבלים עסקיים. דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר, צוטט באומרו כי אנשי רשות החברות הממשלתיות ייפגשו בכירים ביצרנית האשלג לאחר שממשלת ישראל ביקשה לקבל פרטים נוספים לגבי ההצעה שלה.

"השלב הבא הוא כי החברה תספק הסברים, ואנו נחליט אם להמשיך בתהליך או לא," אמר כהן לרויטרס. "המשרד מבקש הסברים נרחבים לגבי תוכניותיה של פוטאש ולגבי הבטחת האינטרסים של ישראל, שכן כיל מפיקה אשלג מים המלח".

על פי הדיווח, ישראל עומדת בפני בחירות ולכן העיסקה, או אפילו דיונים מתקדמים לגבי השתלטות החברה נתפסים כסבירים בטווח הקרוב. מנכ"ל פוטאש ביל דויל אף נפגש בשבוע שעבר עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, במטרה לקדם את העיסקה.

פוטאש ביקשה בשנה שעברה להגדיל את אחזקותיה בכיל מ-13.84% ל-25% אולם משכה את הצעתה כאשר לרגולטורים לקח זמן רב להגיב. כעת, אישר כהן, מעוניינים בחברה הקנדית לרכוש 100% מהחברה הישראלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן