Forbes Israel Logo

עשה ואל תעשה: 5 טעויות נפוצות בדרך לקריירה מצליחה

רבים מאיתנו מנווטים את מסלול הקריירה כאילו היה שייט על פני האגם במקום הפלגה על פניו של האוקיינוס. אנו קצרי ראייה בזמן קבלת ההחלטות המקצועיות שלנו – מתמקדים בהשלמת משימה נקודתית, מלחמה על קידום או על ביצועים אישיים טובים יותר מהקולגה במשרד ליד.

ישנם מעשים רבים שלכאורה נראים קטנים וזניחים, אך הם בעלי השפעה מרובה על הדרך שבה תתקדם הקריירה האישית של כולנו. אם נתעלם מהם נסתכן בהגעה לחוף אליו לא רצינו להגיע כלל או בטביעת הקריירה במצולות. הנה הן חמש הטעויות שכדאי שנמנע מהם בתחילת הקריירה:

1. יצירת רשתות וקשרים רק בתוך החברה בה אנו עובדים

רוב האנשים מודעים לערך הרב של הרשתות ולמרות זאת מגבילים את פעילות יצירת הקשרים שלהם לתוך החברה בלבד. על מנת לחשוף עצמנו לרעיונות חדשים ונקודות מבט שונות עלינו לצאת מתוך מעגל המכרים המוכר והנוח. רבים מהקשרים המקצועיים המשפיעים ביותר הם אלו שמתקיימים עם אנשים מחוץ למעגל הראשון. קשרים אלו קשים יותר לתחזוק אך ההשקעה בהם משתלמת בטווח הארוך.

2. קבלת החלטות לפי נתונים כספיים בלבד

הסטטיסטיקה מספרת כי לא משנה כמה כסף יהיה לנו, תמיד נרצה יותר. לכן שינוי המבטיח עלייה ברווחים הוא בהחלט מפתה וכולנו נעיד על עצמנו כי אנו מעוניינים בקידומים שיתפיחו את חשבון הבנק שלנו. אך לאורך הזמן בקריירה שלנו אנו מקבלים שכר בהתאם להשפעה שהייתה לנו ולא לפי הכותרת של התפקיד שקיבלנו. לכן חשוב לבחור את הנתיב שיספק לנו את החוויות החשובות ביותר, שיפתח בפנינו הכי הרבה דלתות ויאפשר לנו ללמוד בקצב המהיר ביותר – ללא קשר למשכורת התפקיד. מתן עדיפות ליצירת ניסיון על פני הכנסה יוביל אותנו לרווחים גבוהים יותר בעתיד.

כדי לקבל החלטות נכונות יש להתבונן אל האופק ולא רק על הצעד הבא | צילום: shutterstock

3. הימנעות מכישלון

במהלך הקריירה שלנו אנו נתייצב פעמים רבות מול הצורך לבחור בין שני נתיבים אפשריים, כאשר אחד מהם יהיה תמיד בעל סיכון גבוה מהשני. חשוב לזכור כי מצבים קשים מובילים לצמיחה עצמית מואצת. הצלחה ארוכת טווח מבוססת על ניסיון רב ומגוון אך גם על ניווט נכון לתפקידים שימנפו את נקודת החוזק הייחודית שלנו והימנעות מאלו שלא יעשו כן. 

4. קניית בית

רכישת הבית המיוחל יכולה בהחלט לפגוע בקריירה שלנו, במיוחד בשלביה המוקדמים. ארגונים מעריכים ניידות של עובדים והם מעוניינים שהעובדים בעלי הפוטנציאל הרב ביותר יזכו בהתנסות רחבה. קניית בית תנעל אותנו במקום אחד ועלולה לגרום לפספוס הזדמנות חד פעמית.

5. לא לנצל הזדמנות לעזור לאחרים

כאשר אנו מבצעים פעולה היוצרת ערך אמיתי עבור אדם אחר, קרוב לוודאי שנקבל תמורה כלשהי עבור המעשה. בדרך כלל התמורה אינה מגיעה באופן מיידי, אך היא בהחלט חשובה בטווח הארוך. בניית קריירה מצליחה דורשת תשתית של תמיכת עמיתים מכל שלב בקריירה. כך שאם ניצבת בפניכם ההזדמנות להפיק תועלת עבור מישהו אחר – תפסו אותה בשתי ידיים. אתם יכולים לקרוא לזה קארמה טובה או בכדך דרך אחרת שתבחרו, אך לאורך זמן בצורה הזו אתם תבנו מערכת מבוססת של תמיכה והיא זו שתקדם אותכם בזמן הנכון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.