Forbes Israel Logo

עשירי הונג קונג 2018: ההון הכולל עלה ב-60 מיליארד דולר

הונם של העשירים ביותר בהונג קונג זינק בשנה שעברה, בעיקר בעקבות קפיצה של 37% במדד האנג סנג, שוק הנדל"ן המשגשג וכלכלה גלובלית חזקה. אבל אף אחד בהונג קונג לא הרוויח יותר מאשר לי שאו-קי. הונו נטו זינק ב-9.3 מיליארד דולר, או 39% ל-32.9 מיליארד דולר.

לא רק מניות חברת Henderson Land Development שבבעלותו זינקו, אלא גם חלק מההחזקות שלו בבנקים המקומיים וחברות ביבשת – כגון פינג אן ביטוח וחברת הפיתוח Country Garden – נהנו מעליות משמעותיות.

לי קה-שינג. שומר על המקום הראשון בדרוג | צילום: מתוך טוויטר

איש העסקים לי קה-שינג, חברו של לי שאו-קי בן ה-89, שמר על המקום הראשון בדרוג על ידי הוספת 5.7 מיליארד דולר להון שלו, שעומד כעת על 36 מיליארד דולר.

האשה העשירה ביותר בטריטוריה, פוליאנה צ'ו וקבוצתה הפיננסית קינגסטון, רכבו על גל שוק המניות שהביא לזינוק של 150% בשווי הנקי שלה, ל-12 מיליארד דולר. אשת עסקים נוספת שנכנסה לרשימה, לי סזה לים, ביצעה רכישה מתוחכמת – 76 מלונות מקבוצת דאליאן וונדה בהנחה של 40% – שסייעה להעלות את שווי הנכסים שלה ב-82%.

רוב בעלי ההון שהגיע מהקזינו המשיכו להתאושש מ-2014-2016 בהן ספגו הפסדים. יו"ר גלקסי, לואי צ'ה וו, הכניס עוד 7.8 מיליארד דולר מזכיות והעלה את הונו ב-70% ל-19 מיליארד דולר. אבל הוא עדיין לא החזיר את ההון שהיה לו – 21 מיליארד דולר בתקופת השיא בשנת 2014.

יו"ר רשת בתי המלון מלקו, לורנס הו, ראה קפיצה של 85% בשווי הונו נטו. גם פנסי הו התעשרה הודות ליד המנצחת שלה – היא עלתה ב-28%. אבל הונה של מנכ"ל SJM דווקא הראה ירידה של 7.5%; פתיחת אתר הנופש גרנד ליסבון פאלאס – אתר הנופש הראשון של החברה בעלות של 4.6 מיליארד דולר – נדחתה לשנה הבאה.

הרשימה השנה כוללות גם את האחים טונג צ׳י הואה וצ׳י האן, שקיבלו הצעה מחברת המשלוחים הממשלתית של סין, קוסקו, למכור את אחזקותיהם בחברת אוריינט אוברסיז המשפחתית שלהם. זה הגדיל את העושר המשולב שלהם ב-73%. שני מנהלים בחברות אינטרנט שגם זכו להתעשרות – ג'וזף צאי מאליבאבא ומרטין לאו מטנסנט, שמתפרסם לראשונה ברשימה בהונג קונג.

בסך הכל, העושר הקולקטיבי של האנשים העשירים ביותר בהונג קונג זינק ב-60 מיליארד דול ל 307-מיליארד דולר, הקפיצה הגדולה ביותר אי פעם עבור רשימת ה-50 של פורבס אסיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן