חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פגישה לילית בין דנקנר למחזיקי האג"ח הפרטיים: הישארו איתי

בעל השליטה בקונצרו אי.די.בי, נוחי דנקנר לא מוותר על השליטה בחברה. לאחר ההסדר אליו הגיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח לפיו הן לוקחות את השליטה בקונצרן, הלילה נפגש נוחי דנקנר עם נציגם של מחזיקי האג"ח הפרטיים באי.די.בי אחזקות, אוהד אלוני.

במהלך הפגישה ביקש דנקנר לברר היכן עומדים מחזיקי האג"ח הפרטיים בכל הנוגע להסדר שגובש בשישי בבוקר וקרא להם להישאר עימו בכדי להגיע למתווה הסדר חוב בין החברה לבין מחזיקי האג"ח.

"יש כאן כמה בעלי עניין, הבנקים, קרן יורק, נציגות אי.די.בי פתוח. כל אחד רוצה לקחת נתח לעצמו. רק גורם אחד לא לקחו בחשבון: הציבור. כל דבר שהמוסדיים עושים ללא הציבור אינו לגיטימי", אומר אלוני.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אלוני תוקף את הנציגויות וטוען שנעשה כאן מחטף. "לא ידעתי על הפגישה של הנציגויות, האבסורד הוא שהפגישה נעשתה ביום שבו מתקיימות הצבעות של למעלה מ-40% מכוח ההצבעה, אם להכניס לנציגות עוד שני נציגים מהציבור".

נוחי דנקנר | צילום: מור אלוני

"נפגשנו עם דנקנר", מאשר אלוני. "חשוב לזכור שלמחזיקי האג"ח הפרטיים אין אג'נדה בעד או נגד דנקנר, אנחנו רוצים להביא לציבור את המקסימום. יש פה בעיה מורכבת, ההסדר שמציע נוחי דנקנר מציע להחזיר פוטנציאלית חלק גדול מהחוב, אבל ההיתכנות שלו נמוכה יותר. מצד שני ההסדר שמציעה קרן יורק ממלא אותנו אימה עך תרחיש בו כל משקיע יקבל 9 אגורות על שקל – תספורת של 91% – זה משפט שלמה של שוק ההון הישראלי".

אמש סיפר דנקנר לפורבס כי הוא נמצא במגעים עם משקיע חיצוני לגיוס אקוויטי לחברת אי.די.בי פתוח בסך של 500 מיליון שקל. "בישיבה שלנו ביום חמישי האחרון, עידכנתי את ההנהלה כי אני במגעים להזרמה של 500 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח", סיפר דנקנר. "החברה לא נשענת רק על נכנסים מצויינים אל גם על הזרמות הון מבחוץ".

הבוקר התייחס עו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, לנושא הבנקים. בראיון לגלי צה"ל אמר רוזובסקי כי הוא בטוח שהשיקולים שינחו את הבנק יהיו ענייניים: "בנק הפועלים נמצא במצב די דומה לזה של מחזיקי האג"ח", סיפר רוזובסקי. "יש חוב מאוד גדול, ואם החברה בבעיה הוא עלול שלא לראות את כספו. בנק הפועלים מסר שהוא לא יודע אם החברה חדלת פרעון. צריך שהנושים יצביעו ברוב של 75% ואנחנו מקווים שזה יעזור".

"בהחלט יכול להיות מצב שלא כל הנושים יתמכו בהסדר", הוסיף רוזובסקי. "אנחנו ננסה להסביר לבעלי איגרות החוב למה זה הסדר טוב. אם לנוחי יש הצעה טובה יותר למה הוא לא הציע אותה עד כה? אין פה פתרונות קסמים. החברות לא תיסגרנה, הבעיות הן לא בחברות הפעילות. אין להן שום סכנה. הבעיה היא למעלה בפרימידה, הן לקחו אשראי גדול שהן לא מסוגלות להחזיר. אם ההסדר ייושם יחליפו את הבעלות, מנוחי דנקנר לבעלי האג"ח ומצבן של החברות למטה לא ישתנה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן