Forbes Israel Logo

פוטין: לא בטוח ב-100% שנצליח לפרק את הנשק הסורי

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי הוא לא יכול להיות בטוח במאת האחוזים כי התכנית לפירוק הנשק הכימי שבידי סוריה תצליח, אך הוא רואה סימנים חיוביים המעידים על כך.

"האם נצליח להשיג זאת? אני לא בטוח. אבל כל מה שראינו בימים האחרונים נותן לנו ביטחון שזה אכן יקרה", אמר היום במסיבת עיתונאים ברוסיה. הוא ציין גם כי יש ראיות מוצקות לכך שהמתקפה הכימית שהתרחשה בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט הייתה פרובוקציה שיזמו מתנגדי אסד.

פוטין אף קרא לציבור ברחבי העולם לא להטיל על רוסיה את האחריות הבלעדית להתמודד עם הנשק הכימי של סוריה: "זו לא הפעם הראשונה שאני שומע שיש 'אחריות מיוחדת' המוטלת עליי", אמר. "אחריות מיוחדת זו מוטלת על כולנו, ועלינו לשאת בה באופן שוויוני. אם הניסיונות לפתור את המשבר הזה בדרכי שלום ייכשלו, המצב יהיה רע מאוד".

פוטין. לא בטוח, אבל אופטימי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, פרסם הסנטור האמריקאי ג'ון מקיין מאמר באתר החדשות הרוסי "פרבדה", בתגובה לטור שפרסם פוטין ב"ניו יורק טיימס" בשבוע שעבר. מקיין האשים את פוטין כי משטרו נוקט באלימות ודיכוי, וחובר אל רודנים.

במאמר, שכותרתו היא: "לרוסים מגיע טוב יותר מאשר פוטין", ביקר מקיין את מדיניות הפנים של נשיא רוסיה, וכן את עמדתו בנושא הסורי. "פוטין לא מעצים את שמה הטוב של רוסיה, אלא הורס אותו", כתב מקיין. "הוא ידיד הרודנים ואוייב המדוכאים. האומות המבקשות לבנות עולם בטוח, שוחר שלום ומשגשג אינן בוטחות בו", הוסיף.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.