Forbes Israel Logo

פוטין מתייחס למשבר: נשוב לצמוח בקרוב, לא נשרוף את רזרבות המט"ח

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום את נאומו השנתי, מעין מקביל לנאום "מצב האומה" המסורתי של נשיא ארה"ב בכל שנה. בנאום אשר נשא לפני שעה קלה במוסקבה התייחס כמובן הנשיא הרוסי למשבר הכלכלי הקשה אשר פוקד את המשק הרוסי, ואשר הביא לקריסה של מטבע הרובל ביחס לדולר במהלך החודשים האחרונים.

פוטין אמנם לא הצביע ישירות על ארה"ב ומדינות המערב כאחראיות למשבר הנוכחי (עקב הסנקציות הכלכליות אשר הטילו על מדינתו), אך סיפק רמז עבה לדעתו כשטלה את האשמה ב"גורמים חיצוניים" אשר הביאו להידרדרות הכלכלה הרוסית, לדבריו. בנוסף, האשים גם את הבנק המרכזי הרוסי, אשר לטענתו היה צריך "להגיב נכון יותר ומהר יותר" למשבר הנוכחי. 

שומר על אופטימיות. פוטין | צילום: thinkstockphotos

אך למרות מצבה הקשה של כלכלת המדינה, פוטין שמר על אופטימיות וטען כי המשק הרוסי צפוי, לראייתו, לשוב ולצמוח במהרה. לדבריו, "המצב הקשה" אשר פוקד את רוסיה כיום הוא מצב זמני בלבד, אשר ימשך שנתיים לכל היותר. אז הוא מאמין, תחזור הצמיחה למשק הרוסי – אשר ישקם את מעמדו וישוב להיות משק גדול ומוביל בעולם. 

את הסיבות לאופטימיות הסביר פוטין בכך שצרכי העולם לאנרגיה – קרי נפט וגז – עדיין גדולים. לכן, הוא מאמין כי צרכי האנרגיה ברחבי העולם יאפשרו לרוסי לשקם את מעמדה כיצואנית נפט וגז עולמית מובילה, וכך לשקם גם את מעמדה הכלכלי. באשר לשאלת עיתונאי על השלכות מצבה המדיני של רוסיה בעקבות סיפוח חצי האי קרים והמשך המתיחות עם שכנתה אוקראינה, טען פוטין כי אין כל קשר בין המצב לבין המשבר הקשה במשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.