חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פורסם מחירון הכרטיסים למונדיאל 2018 ברוסיה: כמה זה יעלה, ולמי?

למרות דיבורים בשנה החולפת על כך שמרוסיה צריכה להישלל הזכות לארח את תחרויות גביע העולם בכדורגל של פיפ"א לשנת 2018 – המונדיאל – המשחק דווקא נראה בעיצומו. בימים האחרונים שחררה פיפ"א את מחירון הכרטיסים לאירוע, ובנובמבר הם יצאו למכירה.

המקומיים יקבלו את מיטב הכרטיסים, בעוד שהצופים הזרים ישלמו מחיר גבוה פי חמישה לערך. מחיר המינימום לכרטיס עבור אוהדי הכדורגל הרוסיים יהיה 1,280 רובל – כ-20 דולר אמריקאי. לשם ההשוואה, מי שאין לו דרכון רוסי ישלם לכל הפחות 105 דולר עבור אותו הכרטיס בדיוק.

Fotolia :המחירים עבור מי שאינם אזרחי רוסיה גבוהים מאוד, ועוד יעלו | צילום

עלות המינימום עבור כרטיס למשחק הפתיחה של הטורניר באצטדיון Luzhniki במוסקבה ינוע בין 220 דולר, בקלות, עבור המקומות הזולים ביותר – ועד 550 דולר עבור הכרטיסים מהדרג המובחר יותר. משחק הגמר של אליפות העולם, או במילים אחרות – משחק מספר 64 – יעלה בין 455 דולר ל-1,100 דולר. אלו המחירים עבור מי שיזמינו את הכרטיס מראש. לאחר מכן, המחירים יעלו אקספוננציאלית.

רוסיה ופיפ"א עשו כותרות בשנה שעברה סביב הנשירה הקשורה לספ בלאטר, מי שהיה אז נשיא הארגון. על פי הדיווחים, בלאטר ופוטין היו חברים, כשהנשיא המודח של פיפ"א היה מהתומכים המובהקים של קיום המשחקים ברוסיה בשנת 2018, מה שגרם לאחדים מהמדווחים להאשים כי אישור קיום המשחקים שם נבע כתוצאה משוחד. כעת, משבלאטר אולץ לפרוש מתפקידו בעקבות חשיפת פרשות השחיתות בארגון שמוביל ה-FBI, המונדיאל ברוסיה הוא כבר מושמץ – שנים לפני שבכלל התחיל.

התקשורת הזרה, וקבוצות תקשורתיות אחרות, התאחדו כולם סביב המטרה – להתנגד לכך שרוסיה תארח את המשחקים.

בשנה שעברה פרסם אתר העצומות הבינלאומי Change.org עצומה שמטרתה לשכנע את פיפ"א שרוסיה לא ראויה לאירוח המפעל. העצומה ביקשה להשיג מיליון חתימות אבל בסופו של דבר הגיעה ל-84,383 חתימות וכעת היא סגורה.

לכן, קבוצה בריטית הוציאה בחודש הקודם עצומה חדשה במטרה לפצות על כישלון הניסיון הקודם. הפעם הם הציבו את הרף נמוך הרבה יותר, כשמטרתם היא להשיג 25 אלף חתימות ברחבי העולם כולו. הם כמעט שם – 24,700 חתימות.

כשזה מגיע לבוז גלובאלי כלפי קיומם של משחקי ספורט עולמיים בשווקים הצומחים, רוסיה נמצאת בחברה טובה. גם ברזיל חוותה מחאות גדולות למדי בשנת 2014 כשפיפ"א התדפקה על דלתה. המוחים קראו להקצאת יותר כסף לחינוך ולבריאות ציבורית, כשבאופן אירוני מחאתם הופנתה כלפי ממשלת שמאל שהביאה את פיפ"א לברזיל ושהייתה אחראית על ההוצאות הציבוריות במשך יותר מ-14 שנה. התקשורת הזרה הייתה מלאה בסיפורים על כך שהמשחקים יהיו אסון של ממש. האצטדיונים היו מלאים, והאסון היחיד הייתה היכולת של הנבחרת הלאומית הברזילאית.

נשיא רוסיה ונשיא פיפ"א המודח בפגישת הכנה לקראת מונדיאל 2018 | צילום: יוטיוב

קפיצה מהירה קדימה בזמן, לימינו, ואנו חווים את אותו הדבר – ברזיל מותקפת ללא הרף סביב המשחקים האולימפיים שיתקיימו שם בחודש הבא. בין יתושים טורדניים, מים מעופשים ואוכלוסיות עניות, זה פלא של ממש שהמדינה נבחרה לארח את המשחקים מלכתחילה. הדבר היחיד ששונה בריו היום לעומת שנת 2009, עת זכתה ברזיל בזכות לארח את האולימפיאדה, הוא נגיף הזיקה.

בינתיים, פוטין הודיע שמחזיקי כרטיסים של פיפ"א למשחקים בארצו ייהנו גם מכניסה חופשית מויזה לרוסיה במהלך החודשים יוני-יולי 2018. גביע העולם של פיפ"א יתקיים בין התאריכים 14 ביוני ו-15 ביולי בשנה זו, ב-12 אצטדיונים שונים הפרוסים ב-11 ערים, בהן מוסקבה, סנט פטרסבורג, קלינינגראד, קזאן וסוצ'י, בה גם התקיימו המשחקים האחרונים של אולימפיאדת החורף.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן