Forbes Israel Logo

פחות מ-30 אלף דולר: 14 רכבים חצי אוטונומיים שניתן לקנות כבר היום

כיום, כשקדילק מציגה לעולם סופר-מערכת שיוט וכשטכנולוגיית הטייס האוטומטי של טסלה מצביעה על הכיוון שאליו הולך הרכב האוטונומי המלא של העתיד, גם עם המערכות המתקדמות הללו, הנהג עדיין צריך להיות מוכן לתפוס את ההגה במקרה חירום. על אף שאנחנו עדיין לא יכולים לשבת במושב האחורי ולקרוא ספר בזמן שהמכונית שלנו עושה את כל העבודה הקשה, מספר הולך וגדל של מכוניות ורכבי פנאי-שטח בכל הגדלים ומכל רמות המחירים כבר מציעים את מה שהן בעצם מערכות בסיסיות של נהיגה אוטונומית, גם אם על פי רוב הן משוּוקות בתור טכנולוגיות בטיחות למניעת תאונות.

הזולות והחכמות

מערכת הנהיגה העצמית הבסיסית ביותר היא מה שמכונה כיום "מערכת בקרת שיוט מסתגלת", שמשתמשת בחיישנים שפונים קדימה על מנת לשמור הן על מהירות מוגדרת מראש והן על מרחק מהתנועה שנעה מלפנים, על הכביש המהיר. מערכות בלימה אוטומטיות שמתבוננות לפנים מתבססות לעתים קרובות על מערכות בקרת שיוט מסתגלות שכאלו, אך יכולות גם לקבוע האם הרכב מתקרב מהר מדי לרכב אחר או לעצם אחר, ולהפעיל את הבלמים במלוא הכוח באופן אוטומטי, כדי לעזור להימנע, או לפחות למזער, את ההשלכות של התנגשות, במקרה שהנהג לא פועל מהר מספיק. במוסד לביטוח כנגד תאונות דרכים [IIHS – ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח שתכליתו ברורה משמו; י.ה] אומרים שמערכות בלימה אוטומטיות יכולות להפחית התנגשויות מאחור בכ-40%, בהסתמך על מחקר שערכו שם על בסיס נתוני התאונות שדווחו למשטרת ארצות הברית, ולקצץ ב-30% את שיעור הפציעות שנגרמות במצבים שבהם ההתנגשות היא בלתי נמנעת.

מספר קטן יותר של דגמים מציע כיום מערכת סיוע לשמירה על הנתיב, שהיא גרסה מתקדמת יותר של מערכות שמתריעות מפני סטייה מהנתיב. המערכות הללו לא רק משמיעות צליל במקרה שהרכב חוצה בטעות את קו ההפרדה, אלא גם משתמשות בבלימה אוטומטית / ביכולות סיוע בהיגוי, על מנת לדחוף את הרכב בחזרה אל המסלול.

למרות שעד לאחרונה הטכנולוגיה הזו הייתה זמינה באופן בלעדי רק ברכבים היקרים ביותר בשוק, אנו זיהינו עבורכם 14 דגמים בגודל קטן ובינוני של רכבי פנאי-שטח ומכוניות, שניתן לצייד אותם ביכולות בלימה קדמית מהשורה הראשונה, ובמערכות אחרות להימנעות מתאונות, עבור הרבה פחות מ-30 אלף דולר. הרכב הזול ביותר בחבורה הזו היא טויוטה קורולה 2017, שדגם הסטנדרט שלה מגיע עם טכנולוגיית בקרת שיוט מסתגלת, מערכת בלימה קדמית אוטומטית עם יכולות לזיהוי הולכי רגל ומערכת התרעה מפני סטייה מהנתיב, עם מנגנון סיוע בהיגוי. עלותו מתחילה בסביבות 20,000 דולר.

לא רק שהרכבים הללו הם בין הכלים המתקדמים ביותר על הכביש מבחינה טכנולוגית, ברמות המחיר האלו, הם גם בין הבטוחים ביותר. בנוסף לציונים המושלמים במבחני בטיחות הנוסעים שכל הרכבים הללו מקבלים בכל אחד מחמשת מבחני הריסוק שעורך ה-IIHS, כשהם מצוידים כהלכה הם גם מצליחים להימנע מהתנגשות, או לפחות להפחית באופן משמעותי את מהירות הרכב לפני שהיא מתרחשת, כפי שהתגלה במבחנים שנערכו במהירויות של 14 ושל 40 קמ"ש.

מכיוון שרק מספר נמוך של דגמים מגיע עם המערכות הללו כלולות במחיר הפתיחה באופן סטנדרטי, אנו מציינים גם את הזמינות של רכיבי נהיגה אוטונומית בכל אחד מהם, וכמה עולה הרכב (בהתייחס למודל של שנת 2017) כשהוא מצויד בהם (כולל מחיר עמלת השילוח לארה"ב).

צילומים: אתרי החברות Toyota, Honda, Kia, Nissan, Subaru, Mazda, Hyundai.

***

1. טויוטה קורולה. הקורולה הקומפקטית היא הרכב הכי פחות יקר בארצות הברית שמגיע כסטנדרט עם מערכת בקרת שיוט מסתגלת; בלימה אוטומטית לפנים עם יכולת זיהוי של הולכי רגל; והתרעה מפני סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי. מחיר מינימום (עם האבזור) – 19,395 דולר.

2. הונדה סיוויק. את הרכב הקומפקטי ובעל היכולות של הונדה ניתן לאבזר במערכת בקרת שיוט מסתגלת עם יכולות שמירה על מהירות נמוכה; מערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים בעלת יכולות בלימה להפחתת עוצמת ההתנגשות; מערכת התרעה מפני סטייה ממסלול עם יכולות סיוע בשמירה על הנתיב; ומערכת להאטה בעת סטייה מהכביש – הכל כחלק מחבילת החישה של הונדה. החבילה זמינה כתוספת אופציונלית ברוב דגמי הסדאן, הקופה וההצ'באק. מחיר מינימום (עם האבזור) – 21,415 דולר.

3. קיה פורטה. את הרכב הקומפקטי של קיה ניתן לאבזר במערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים עם יכולות בלימה אוטונומיות; איתור שטחים מתים עם התרעה על תנועה שחוצה מאחור; וסיוע בעת סטייה מנתיב, בין אם במסגרת החבילה הטכנולוגית בדגם ה-S, ובין אם כחלק מחבילת הפרימיום-פלוס, ברמת הגימור של דגמי ה-EX. מחיר מינימום (עם האבזור) – 21,685 דולר.

4. טויוטה Prius. המכונית ההיברידית נטולת השקע ובעלת הקילומטרז' הגדול ביותר בתעשייה נכון להיום, מגיעה כסטנדרט עם מערכת בקרת שיוט מסתגלת; בלימה אוטומטית לפנים עם זיהוי הולכי רגל; מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי; ובקרת שטחים מתים עם התרעה על תנועה שחוצה מאחור. מחיר מינימום (עם האבזור) – 24,370 דולר.

5. ניסן סנטרה. את הסדאן הקומפקטית של ניסן אפשר לאבזר גם במערכת בקרת שיוט חכמה וגם במערכת בלימת חירום מלפנים, כחלק מחבילת טכנולוגית הפרימיום של דגמי ה-SL ו-SR (האחרון כולל גם התרעה מפני שטחים מתים עם התרעה על תנועה שחוצה מאחור). מחיר מינימום (עם האבזור) – 24,745 דולר.

6. הונדה אקורד. את הסדאן הבינוני בגודלו של הונדה ניתן לצייד במערכת בקרת שיוט מסתגלת; התרעה מפני התנגשות מלפנים עם מערכת בלימה למיתון ההתנגשות; מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם סיום בשמירה על מסלול; ומערכת להאטה בעת סטייה מהכביש – הכל כחלק מחבילת החישה של הונדה. כל אלו מגיעים כסטנדרט בדגמי הטורינג המובילים, ובכל מקרה אחר כאופציה. מחיר מינימום (עם האבזור – 25, 130 דולר).

7. טויוטה RAV4. הקרוסאובר החביב והקומפקטי הזה מגיע כסטנדרט עם מערכת בקרת שיוט מסתגלת; בלימה אוטומטית לפנים עם יכולת זיהוי של הולכי רגל; ומערכת התרעה מפני סטייה מנתיב, עם סיוע בהיגוי. מחיר מינימום (עם האבזור) – 25,405 דולר.

8. סוברו Legacy. את הדגמים המוגבלים ודגמי הפרימיום של הסדאן הבינונית בגודלה הזו של סוברו, ניתן לצייד במערכת לבלימה לפני תאונות; מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה ברוורס; סיוע בשמירה על נתיב; ומערכת לאיתור שטחים מתים עם התרעה על תנועה שחוצה מאחור – הכל כחלק מחבילת ה- EyeSightהאופציונלית. מחיר מינימום (עם האבזור) – 26,310 דולר.

9. מאזדה CX-3. את דגם הגראנד-טורינג העילי של רכב הפנאי-שטח הקטן והספורטיבי הזה ניתן להרחיב באמצעות חבילת ה-i-Activesense של מאזדה, שכוללת את מערכת בקרת השיוט Radar, תמיכה חכמה למערכת הבלימה ומערכת התרעה מפני סטיות מנתיב. מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,100 דולר.

10. סוברו אימפרזה. חבילת ה-EyeSight, שזמינה במהדורה המוגבלת ובמהדורת הפרימיום של רכב ה-4-4 הקומפקטי הזה, בעל דגמי סדאן והצ'באק, כוללת מערכת שיוט מסתגלת; מערכת לבלימה לפני תאונות; מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה ברוורס; סיוע בשמירה על נתיב; ומערכת לאיתור שטחים מתים עם התרעה על תנועה שחוצה מאחור. מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,410 דולר.

11. מאזדה CX-5. כיף לנהוג בקרוסאובר הקומפקטי של מאזדה, וניתן להתאים לו מערכת בקרת שיוט בשם Radar; מערכת בלימה חכמה; ומערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם יכולות סיוע לשמירה על מסלול. כל אלו כלולים בחבילת ה-i-Activesense, שזמינה כתוספת אפשרית לדגמי הטורינג וכלולה כסטנדרט בגרסה העלית, Grand Touring (מערכת תמיכה חכמה לבלמים לסביבה עירונית ולנסיעה אטית מגיעה בו גם כן כסטנדרט). מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,480 דולר.

12. יונדאי Elantra. את האלנטרה הקומפקטית והמסוגננת ניתן לצייד במערכת בקרת שיוט חכמה; מערכת בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל; ומערכת סיוע לשמירה על נתיב – הכל כחלק מחבילת ה-Ultimate שזמינה למספר דגמים מוגבל. מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,635 דולר.

13. הונדה CR-V. רכב הפנאי-שטח הצייתן הזה, בגודל בינוני, מצויד במערכת בקרת שיוט מסתגלת עם יכולות שמירה על מהירות נמוכה; מערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים בעלת יכולות בלימה להפחתת עוצמת ההתנגשות; מערכת התרעה מפני סטייה ממסלול עם יכולות סיוע בשמירה על הנתיב; ומערכת להאטה בעת סטייה מהכביש. אלו כלולים כחלק מחבילת החישה של הונדה בדגמים EX ו-EX-L ובדגמי הטורינג. מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,735 דולר.

14. טויוטה Prius Prime. הרכב ההיברידי הקטן של טויוטה מגיע כסטנדרט עם מערכת בקרת שיוט מסתגלת; מערכת בלימה קדמית אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל; ומנגנון התרעה מפני סטייה מנתיב עם יכולות סיוע בהיגוי. מחיר מינימום (עם האבזור) – 27,995 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן