חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פיגוע בדרום ביירות: מכונית תופת התפוצצה במעוז של חיזבאללה

פיגוע בדאחייה: פיצוץ עז נשמע הבוקר (ג') במעוז חיזבאללה בדרום ביירות. לאחר הפיצוץ היתמר עשן שחור מעל מוקד האירוע. בסמוך לפיצוץ נעצרו שני חשודים אפשריים, אך כרגע לא ברור לאן הם שייכים.

34 בני אדם נפצעו בפיגוע, כולם במצב קל-בינוני, כך דיווחו בצלב האדום. כוחות חיזבאללה שלחו לאזור כבאיות במטרה להשתלט על השריפה הענקית שפרצה במקום. כתוצאה מהפיצוץ, נגרמו נזקים וסדקים לבנייני מגורים שהיו בקרבת מקום. דקות לאחר האירוע, תושבי השכונה נקראו לצאת מהאזור מחשש לפיצוץ נוסף.

כמו כן, נחסמה הגישה לאזור, מרכז שמנוהל על ידי אנשי הארגון, בשכונת ביר אל-עבד. רשת "אל מנאר", המקורבת לארגון, דיווחה כי הפיצוץ גרם לבור בעומק שני מטרים.

עלי עמאר, חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, אמר מזירת הפיגוע: "יכול להיות שיש קשר בין מה שקרה בדאחייה לבין מה שקורה בסוריה. אני אומר לכל אלה שמנסים לפגוע בהתנגדות, שאתם לא תצליחו להקים חממות ישראליות ואמריקאיות בלבנון. אנחנו נמצאים על הכוונות של ישראל וארה"ב שיש להם ידיים שמוציאות לפועל את התוכניות שלהם".

צילום: רויטרס

בשיחה עם כתבים במקום הפנה עמאר אצבע מאשימה גם כלפי ישראל והמסייעים שלה בלבנון: "יש מי שמבצע עבור האויב הישראלי את המלאכה, כדי שתהיה חממה ציונית בלב לבנון. אנחנו לא נאפשר זאת".

מדובר במתקפה השנייה על האזור לאחר שבמאי נורו לעברו שני טילים. הפיצוץ מגיע בתקופה בה קיימת מתיחות רבה בלבנון בעקבות התערבות הארגון בלחימה בסוריה לצד משטר אסד. ייתכן כי הפיגוע נגרם כתגובה לסיוע שנותן הארגון למשטר אסד בלחימה מול המורדים.בתחילת השבוע פנתה משלחת של תומכי חיזבאללה לראשי הארגון וביקשה להפסיק לשלוח חיילים להילחם לצד צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד. לפי העיתון היומי "א-שרק אל-אווסט", המשלחת, שכללה בעיקר הורים לחיילים שנהרגו בסוריה, הפנתה את טענותיה לחבר מועצת השורא מוחמד יזבק.

על פי הדיווח, אנשי המשלחת אמרו כי שלחו את בניהם בגאווה להילחם מול ישראל במלחמת לבנון השנייה ב-2006, אולם הם רואים בעמידה הפעילה לצידו של נשיא סוריה בשאר אסד צעד "פסול ובלתי נסבל". אלפי לוחמי חיזבאללה נשלחו לתמוך באסד במאבקו מול המורדים בסוריה. רבים מהם נמצאים בימים אלו סביב העיר בעלת החשיבות האסטרטגית חומס, בה מתנהל קרב מכריע במערכה על עתיד המדינה המשוסעת.

רבים בלבנון רואים בתמיכתו של חסן נסראללה באסד, הנאבק מול הרוב הסוני בארצו, טעות שתגרור את לבנון לתסבוכת הסורית, תגביר את האש בשטח לבנון עצמה, ותעמיק את הקרע הסוני-שיעי באיזור כולו.

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן