Forbes Israel Logo

פייסבוק תשלם 2 מיליארד דולר ותרכוש את יצרנית מכשירי המציאות המדומה Oculus VR

שבועות ספורים אחרי הרכישה של וואטסאפ תמורת סכום אסטרונומי של 19 מיליארד דולר, הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה בהודעה רשמית בבלוג החברה על רכישה נוספת בסכום של מעל למיליארד דולרים. כעת, מדובר על כניסה של הרשת החברתית לתחום המציאות המדומה. נראה כי פייסבוק לא רק רוצה שהעולם יהיה מחובר באמצעות המחשב והמובייל, אלא שאנשים יתחברו אחד לשני בלי קשר למיקומם, דרך מציאות מדומה.

בהודעה הרשמית ששחררה פייסבוק, סיפרה כי היא רוכשת את חברת Oculus VR, המפתחת של התקן המציאות המדומה הפופולארי Oculus Rift, תמורת סכום עתק של 2 מיליארד דולרים. הרכישה תתבצע תמורת 400 מיליון דולרים במזומן ומניות פייסבוק נוספות בשווי של 1.6 מיליארד דולר.

המשקפת המיוחדת שמייצרת החברה, מהווה את הצעד הגדול הראשון לקראת הדור הבא של חווית הסימולטורים בכלל והגיימינג בפרט, ומדובר בקפיצת מדרגה בכל מה שקשור לכניסה של המוח האנושי אל תוך עולם המיחשוב, בניגוד לטרנדים בתחום המיחשוב הלביש הצומחים בקצב מסחרר. בסקירה של Oculus Rift שהגיע לשולחננו לפני מספר חודשים, לא היה ספק כי מדובר באחד מהמכשירים המרגשים שיצא לנו לנסות (קישור למטה).

מה לפייסבוק וליצרנית משקפי מציאות מדומה?

בעוד את החיבור בין Whatsapp לפייסבוק אפשר היה להבין בקלות, ברצון של החברה להכנס לעולם המובייל ולפלטפורמה אליה נטשו הצעירים את הרשת החברתית,, קשה יותר להבין את החיבור בין הרשת החברתית ליצרנית משקפי המציאות המדומה, אך בסופו של דבר צוקרברג רוצה שכולם יהיו מחוברים, ובאמצעות הרכישה החברה תוכל לתת דרך נוספת לתקשר בין אנשים, ללא תלות במיקומם הפיזי, באמצעות חווית המציאות המדומה.

בפוסט שפרסם צוקרברג במקביל להודעה הרשמית הוא מסביר שכעת פייסבוק נמצאת במקום שבו החברה יכולה להתרכז בפלטפורמות העתידיות כדי לאפשר חוויה אישית טובה ומבדרת יותר. לדבריו, פייסבוק לא תעצור במשחקים, אלא תרצה ליצור חוויה חדשה של לימודים, של ספורט, של שיתוף אנשים מכל העולם דרך המכשור המתקדם של החברה.

הוא מסיים ואומר כי "בעבר מציאות מדומה היתה חלום של מדע בדיוני, אבל גם האינטרנט פעם היה חלום כזה וגם מחשבים וסמארטפונים. העתיד מגיע ואנחנו חייבים לבנות אותו יחד. אני מצפה להתחיל לעבוד עם הצוות של Oculus VR כדי להביא את העתיד הזה לעולם, ולפתוח עולמות חדשים לכולנו".

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מציאות מדומה, הדור הבא: Oculus Rift

HTC חושפת את HTC One M8 שמציג גם כיסוי חכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.