חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פישר אופטימי: מצב המשק השתפר, השנה הבאה תהיה טובה יותר משציפינו

"מחירי הדיור אינם הבעיה העיקרית של המשק הישראלי", כך אמר היום (ב') סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר, בועידת ישראל לעסקים של גלובס. לדבריו, הייצוא הוא הגורם החשוב ביותר לצמיחת המשק, והערך המוסף שלו גבוה יותר מהערך המוסף של שוק הנדל"ן.

פישר טען כי מצב המשק טוב ורמת התעסוקה גבוהה, ואין לצפות מבנק ישראל להשתמש בריבית כדי להציל את שוק הדיור, משום שהדבר עלול לפגוע בתעסוקה. בתשובה לשאלת המראיין חגי גולן – ציין פישר את חשיבות שמירת יציבות המערכת הבנקאית. לדבריו "אם מחירי הדיור יירדו, עדיף שהם יירדו בקצב איטי – שכן ירידה חדה לא תהיה טובה".

בהתייחסו למצב המשק, הוסיף פישר כי חשוב שתישמר מסגרת גרעון תקציבי נמוכה. הוא הוסיף כי מצב המשק השתפר ביחס לציפיות המוקדמות שלו מסוף חודש יוני – וכי גם התקציב במצב טוב יותר, המשק האמריקאי צומח בקצב מהיר יותר, והדאגה לגבי מצב המשק העולמי ב-2014 ירדה, והשנה הבאה תהיה טובה יותר ממה שציפינו ממש עד לאחרונה.


יש למה לצפות, פישר | צילום: מרק ישראל סלם

פישר סיים את תפקידו לפני כחצי שנה, וצפוי בשבועיים הקרובים להודיע מה יהיה תפקידו הבא בקריירה ארוכת השנים שלו. בעת סיום תפקידו, אמר פישר לערוץ 2: "אני משאיר את המשק עם תעסוקה גבוהה, דבר שלא יכולנו להשיג לו העלינו את הריבית כדי לטפל במחירי הדיור".

פישר הוסיף אז כי "לא רק הבנקים בסכנה, גם הציבור, מי שקנה דירות ומי שיש לו דירות. אף אחד לא רוצה שהמחירים ירדו מהר, כמה אחוזים בשנה זה בסדר אבל לא יותר מזה".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן