חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פישר: "כל החודש אנחנו מנסים לסתום חורים כדי למנוע שטפונות"

"אני מתגעגע לימים של טרם המשבר, בהם היינו נפגשים פעם בחודש לקבוע את הריבית ובכך מסיימים את תפקידנו לאותו חודש. אולם, בימים אלו אנו מוצאים את עצמנו מתרוצצים במהלך החודש ומחפשים את החורים שעלינו לסתום בבית כדי למנוע את כניסת מי השטפונות", כך אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בכנס של האגודה הישראלית לכלכלה.

פישר, אשר עוזב את תפקידו בסיום החודש, ואשר מחליפו טרם מונה, סקר בדבריו בכנס את הגישות השונות בעולם לטיפול במשבר העולמי, והחמיא לנגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי על פעולותיו. "איני בא לטעון שהמצב כעת טוב, אולם במשבר הנוכחי האבטלה בארה"ב הגיעה ל-10% ולאחר מכן התחילה לרדת, ואני בטוח שהמצב היה שונה לגמרי לולא ברננקי פעל על פי הידע שצבר מהמחקר שלו", אמר פישר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: מרק ישראל סלם

עם זאת, פישר העריך כי ברננקי יודע שאם יתחיל למכור כמויות גדולות של אג"ח ייגרמו זעזועים חדים במחירים בשווקים. "אנו זוכרים שב-1994 הפד התחיל להעלות ריבית לאחר תקופה ארוכה של הפחתות ריבית, וביום בו זה קרה היו זעזועים גדולים בשווקים הפיננסיים בעולם. גם הפד זוכר זאת", אמר. להערכתו, הבנק הפדרלי ישתמש בריבית על פקדונות לטווחים ארוכים מבלי צורך למכור איגרות חוב".

הנגיד הוסיף כי הוא מאמין ש"בעוד מספר שנים, ואני מסרב לנקוב במספר מדוייק, נחזור לסביבה נורמלית יותר. אולם לדעתי החיים שלנו, וגם ספרי הלימוד שלנו, יהיו יותר מסובכים ופחות ברורים. אולם, אם נכיר בכך שיש הרבה אי ודאות והרבה דברים שאנחנו לא מבינים, עבודתנו תהיה קלה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן