Forbes Israel Logo

פישר על העלאת המסים: צעדים אמיצים וחיוניים

התוכנית של ראש הממשלה ושר האוצר להעלות מסים זוכה לתמיכתו של נגיד בנק ישראל. בהודעה שפרסם אתמול סטנלי פישר נאמר כי "הצעדים שהציגו בימים האחרונים ראש הממשלה ושר האוצר הינם הכרחיים להתמודדות עם המצב הכלכלי המסובך, שבפניו עומד המשק הישראלי. מצד אחד המשק העולמי במצב קשה שכבר התחיל להשפיע על צמיחת המשק הישראלי, וישנה אף אפשרות שנצטרך בעתיד הקרוב להתמודד עם השלכות החרפת המשבר בגוש האירו. מצד שני ישנן הבעיות הנובעות מהגירעון הגדול בתקציב, שאם לא נטפל בהן, נמצא עצמנו ב-2013 עם גירעון גדול עוד יותר בתקציב המדינה".

עוד אמר פישר כי "צעדיהם של ראש הממשלה ושר האוצר הינם אמיצים וחיוניים לשיפור המצב התקציבי שלנו ב-2013. הם יאפשרו לנו לנהל את המשק באופן שיתמוך בהמשך הצמיחה, לטובת אזרחי המדינה".

במסגרת התוכנית, אותה מתכוונים נתניהו ושטייניץ להביא מחר לאישור הממשלה, הוחלט על העלאת המע"מ בכ-1% לשיעור של 17% וכן לעלות את מס ההכנסה למשתכרים מעל הממוצע במשק, 8,881 שקל בכ-1%.

נגיד בנק ישראל,סטנלי פישר (משמאל) ושר האוצר, יובל שטייניץ | צילום: רויטרס
 
במסגרת התוכנית החדשה כבר בוצעו העלאות המסים על סיגריות ואלכוהול. כמו כן, מתוכננת הארכת השעה על מס רכישה בשיעורים גבוהים, עד 31 בדצמבר 2013. ממשרד האוצר נמסר כי בסך הכל, חבילת הצעדים תתרום להכנסות המדינה כ- 14.4 מיליארד ₪ בשנת 2013. בנוסף, תתבצע הפחתה רוחבית בתקציב משרדי ממשלה ויחידות סמך, בשיעור של 5% בבסיס תקציב שנת 2012, ובשיעור של 3% נוספים בבסיס תקציב שנת 2013, למימון התוספות התקציביות הנדרשות, בעיקר לטיפול בתופעת ההסתננות, לרפורמה במערך הכבאות ולמוכנות העורף לחירום.

תוכנית זו של משרד האוצר מצטרפת לדיווח ממשרד ראש הממשלה, בינמין נתניהו, מוקדם יותר השבוע על הכוונה להעלות מסים ב-2013 וכן לבצע קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה בהיקף של כ-700 מיליון שקל, על מנת לעמוד ביעד הגירעון החדש שנקבע העומד על 3%.

התוכנית הכלכלית החדשה זוכה לתמיכתו של מנכ"ל משרד ראש ממשלה, הראל לוקר. בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר לוקר כי "הרבה מאוד אנשים ומשפחות לילדים קטנים יחסכו השנה אלפי שקלים למשפחה כתוצאה מצעדים שונים שנקטנו בתחומים כמו בריאות ותקשורת למשל, לכן הנתונים על תוספת הוצאות רבות פשוט לא נכונים". 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.