חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פפו ספנות זכתה במכרז להפעלת נמל אילת לתקופה של 15 שנים

חברת "פפו ספנות" בבעלות האחים נקש זכתה במכרז להפעלת נמל אילת לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות, בתנאי שתעמוד ביעדים שהציבה המדינה במסגרת המכרז. הבעלות על המקרקעין נשארת בידי המדינה ולזכיין ניתנת הזכות להפעלת הנמל בלבד.

העברת הניהול התפעולי של נמל אילת לידיה של חברה פרטית הינו צעד של שינוי בנמלי ישראל. העברת זיכיון הפעלת הנמל לחברה פרטית אמורה לחזק ולהגביר את התחרות בענף הנמלים בישראל, באמצעות הפחתת תעריפים למשתמשי הנמל ויצירת קווי הובלה חדשים, לרבות קווי מכולות, דרך אילת. לשם כך התחייבה החברה לפתח את תחום המכולות, תחום המהווה תנאי למימוש האופציה להארכת הזיכיון.

נמל אילת | צילום: רויטרס

התמורה הכוללת שתקבל המדינה בעבור העברת הזכות לניהול ותפעול הנמל ל-15 שנים הבאות, תינתן במספר שלבים: מחיר התחלתי במזומן בסך 105 מיליון שקל, ובנוסף ישולמו עוד 15 מיליון שקל כתלות במחזור ההכנסות של החברה, ותוספת של 105 מיליון שקל שישולמו למדינה עם מימוש האופציה ל-10 שנים נוספות.

בספטמבר הוגשה ע"י פפו ספנות הצעת מחיר בסך 100 מיליון שקל, בגין החזקת הזיכיון לתקופה של 15 שנה, ובתוספת של 90 מיליון שקל עם מימוש האופציה להארכת הזיכיון ב- 10 שנים נוספות. לאחר משא ומתן שהתנהל בין נציגי רשות החברות לבין נציגי החברה, סוכם כאמור על הצעת מחיר משופרת.

"אנחנו מקווים שהמהלך יתרום תרומה משמעותית לפיתוח נמל אילת, לעיר אילת, ולפיתוח הנגב כולו", אמר שר האוצר, יובל שטייניץ. "מבחינתנו הצלחת המהלך בנמל אילת פותחת את הדלת למהלכים נוספים של התייעלות והפרטה בעתיד גם בנמלי חיפה ואשדוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן