Forbes Israel Logo

פרוטליקס: התרופה לטיפול במחלת הגושה אושרה לשיווק במקסיקו ובצ'ילה

חברת פרוטליקס, העוסקת בפיתוח תרופות מבוססות חלבון מן הצומח, הודיעה היום כי קיבלה את אישורי הוועדה הפדרלית להגנה מפני סיכון תברואתי במקסיקו ואת אישור המוסד לבריאות הציבור בצ'ילה לשימוש ב-UPLYSO, תרופה לטיפול במחלת הגושה במבוגרים.

UPLYSO אלפא אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות של ארה"ב במאי 2012 ולאחר מכן ם על ידי משרד הבריאות בישראל ובמדינות אחרות. "אנו שמחים מאוד שה-UPLYSO אושר כטיפול זמין נוסף לחולי גושה במקסיקו ובצ'ילה", אמר ד"ר ראול צ'רטקוף, סגן נשיא החברה. "אנחנו עובדים על הרחבת הפוטנציאל המסחרי במדינות נוספות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: IngImages ASAP

UPLYSO היא תרופה המיוצרת באמצעות תהליך הנדסה גנטית בסיוע תאי חלבון מגזר. בנובמבר 2009 התקשרה החברה בהסכם עם חברת הביופארמה פייזר על פיו תקבל החברה את זכויות המסחר בישראל, בעוד שפייזר תקבל את זכויות הרישוי הבלעדיות בכל השווקים האחרים.

מחלת גושה היא מחלה מטבולית תורשתית, הנגרמת מפגם באנזים שכתוצאה ממנו נוצרת הצטברות של הליפיד גלוקוצרברוזיד בטחול, בכבד, בכליות, במח העצם, בריאות ואף במוח. המחלה פוגעת בצורה שווה בגברים ובנשים. המחלה קיבלה את שמה מהרופא הצרפתי פיליפ גושה שגילה אותה ב-1882.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.