Forbes Israel Logo

פרנקפורט נפלה ב-1.8%: "השוק עדיין עצבני מאוד"

בורסות אירופה ננעלו הערב בירידות שערים על רקע הודעת הבנק הפדרלי משלשום על האפשרות להפסקת ההרחבה הכמותית בשנה הבאה. אחרי שאתמול צנחו הבורסות ביבשת במעל 3% היום התחלפה המגמה והראה כי המשקיעים מתאוששים.

בורסת לונדון נחלשה ב-0.7%, פריז איבדה מערכה 1.1% ובורסת פרנקפורט רשמה נפילה של 1.8%. בסיכום שבועי רשמו בורסות היבשת הישנה ירידה שבועית חמישית ברציפות, שפל של שנתיים.

לנפילות הצטרפה בורסת אתונה שצנחה היום ב-6.1% לאחר שמפלגת השמאל הדמוקרטי הודיעה על פרישה מהממשלה בעקבות סגירתן הפתאומיות של תחנות הטלוויזיה והרדיו הממשלתיות, ERT. הממשלה מצדה טענה כי מדובר במהלך זמני, בניסיון לצמצם את ה"בזבוז העצום של כספי המסים", ולפני השקה מחודשת של הערוץ בגרסה רזה יותר.

הודעת נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי שלשום על האפשרות לצמצום ההרחבה הכמותית בהמשך השנה המשיכה היום להסעיר את השווקים. על פי דבריו של ברננקי,"השיפור בשוק העבודה ובשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים, אולם התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב".

לטענת ברננקי הבנק ימשיך לתמוך ולתמרץ את המשק, גם כאשר יהיה שיפור משמעותי בשוק העבודה ובכלכלה. להערכת הבנק הפסקת הרכישות צפויה ב-2014, אך מותנית בעמידה של הכלכלה האמריקאית ביעדי הצמיחה שהציב הבנק.

צילום: רויטרס

במהלך הראלי של 2013 הגיעו בורסות אירופה לשיא של 5 שנים. השינויים במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בעולם, הרימה את בטחון המשקיעים ועודדה את השווקים, זאת למרות שכלכלת גוש היורו ממשיכה להתכווץ והאבטלה באזור ממשיכה לעלות לשיאים חדשים. אולם, על פי נתוני רויטרס, בשל החשש מהפסקת התמיכה של המוסדות הפיננסיים המרכזיים, מאז אמצע חודש מאי נרשמה במדד האירופי המשותף צניחה של למעלה מ-9%. 

"השוק עדיין עצבני מאוד" אומר מנהל קרן הגידור בחברת המסטד קפיטל. להערכתו, "התרחיש הצפוי ביותר הוא שהראלי ייפסק ואנשים יתחילו למכור. הייתי נזהר מאוד עם רכישות בזמן הקרוב".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.