Forbes Israel Logo

פרסי ה-ROI: רשימת השחקנים שמרוויחים יותר מדי

רשימת השחקנים ההוליוודיים שהרוויחו הכי הרבה והחזירו הכי מעט מורכבת השנה בעיקר משחקנים גברים ומבוססים, כמו ג'וני דפ ו-וויל סמית', שמרשים לעצמם לדרוש שכר בן 8 ספרות עקב הצלחות העבר, למרות כישלונות חוזרים בעת האחרונה. הרשימה כוללת את שלושת הסרטים האחרונים בכיכובו של כל שחקן לפני יוני 2016, לא כולל סרטי אנימציה ותפקידים לא משמעותיים בסרטים שהופצו בפחות מ-2,000 בתי קולנוע.

10. בראדלי קופר, 12.1 דולר על כל דולר משכורת. סרטו האחרון, "Joy", לא הרשים בקופות, כשגרף 101 מיליון דולר עם תקציב של 60 מיליון דולר. "Aloha" הציג ביצועים אפילו גרועים יותר, ולא החזיר את 37 מיליון הדולר שהושקעו בו.

9. ג'וליה רוברטס, 10.8 דולר על כל דולר משכורת. האישה היחידה בדירוג הלא מחמיא שלנו לא הכתה גלים עם "Money Monster"  ו-"Mother's Day". למרות שהשכר שלה נמוך בהרבה מהגברים ברשימה, הביצועים הדלים בקופות פגמו בנתונים שלה.

8. לאונרדו דיקפריו, 9.9 דולר על כל דולר משכורת. המשכורות המנופחות של דיקפריו בלהיטים כמו "האיש שנולד מחדש" אומרות שגם כאשר הסרט מצליח בקופות, ה-ROI נותר לא מרשים. לעומת זאת, שני הסרטים האחרונים שלו, "האיש שנולד מחדש" ו"הזאב מוול סטריט", זכו לביקורות אוהדות והעניקו לו את פסלון האוסקר – פרסים שכמה משקיעים מעריכים מאוד.

7. מארק וולברג, 9.2 דולר על כל דולר משכורת. "Daddy's Home"  היה להיט, אך הממוצע של וולברג עדיין סובל מסרטו מ-2014, "The Gambler", שגרף קצת פחות מ-25 מיליון הדולרים שהושקעו בו.

6. אדם סנדלר, 7.6 דולר על כל דולר משכורת. למרות שמרבית סרטיו של הקומיקאי הוותיק מופקים עבור נטפליקס, הוא נכנס לרשימה עקב "פיקסלים" מ-2015 וכן "מגודלים 2" ו-"Blended". ב-2014, סנדלר חתם על הסכם בשווי 240 מיליון דולר שיעבירו את הקומדיות שלו ישר לבטטות הכורסא, במקום הפקות קולנועיות יקרות.

ג'ורג' קלוני. עם ביקורות טובות לא הולכים למכולת | צילום: Michael Vlasaty

5. ג'ורג' קלוני, 6.7 דולר על כל דולר משכורת. "יחי הקיסר!" נהנה מביקורות טובות, אך לא הבריק בקופות; "Money Monster" לא היה טוב בהרבה. הממוצע של קלוני ספג מכה קשה בעקבות "Tomorrowland" מ-2015, שבקושי החזיר את ההשקעה הגדולה בו בסך 190 מיליון דולר.

4. וויל פארל, 6.5 דולר על כל דולר משכורת. "זולנדר 2" זכה ל-23% אחוזי דירוג מחרידים באתר "Rotten Tomatoes", וגרף 56 מיליון דולר בקופות – עם תקציב של 50 מיליון דולר. פארל דורג שלישי ב-2015.

3. צ'אנינג טאטום, 6 דולר על כל דולר משכורת. "מג'יק מייק XXL" היה להיט רציני, עם רווחים של 122 מיליון דולר בתקציב של 14.8 מיליון דולר, אך הממוצע של שלושת הסרטים האחרונים של טאטום צלל עם הפלופ מ-2015, "Jupiter Ascending". טאטום דורג שביעי בשנה שעברה.

2. וויל סמית', 5 דולר על כל דולר משכורת. סרטו האחרון, "Concussion" לא היה נוקאאוט: ללא מועמדות לאוסקר ובקופות הרווחים רק כיסו על 34 מיליון דולר שהושקעו בו. המשכורות המוגדלות של סמית' בשילוב עם אכזבות בקופות מיתרגמות להחזרים גרועים. הוא דורג חמישי ברשימה בשנה שעברה.

ג'וני דפ. תמיד בפסגה כלשהי | צילום: Angela George

1. ג'וני דפ, 2.8 דולר על כל דולר משכורת. בשנה השנייה ברציפות, דפ הוא השחקן בעל ההחזר הכספי הגרוע ביותר בהוליווד. "אליס – דרך המראה" התרסק בקופות עם רווחים של 300 מיליון דולר על השקעה של 170 מיליון דולר. הסרט יצא לאקרנים במאי – אותו החודש בו שופט הוציא צו הרחקה לדפ לאחר שאשתו דאז, אמבר הרד, התלוננה שהתעלל בה. הזוג הגיע לפשרה על סך 7 מיליון דולר בהסכם הגירושין באוגוסט. הפרשה לא השפיעה על רווחי הסרטים שנסקרו בדירוג הנוכחי, אך צפויים להזיק לאלו שייצאו בחודשים הקרובים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.