חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פרשת הריגול של בלומברג: גם הבנק האירופי המרכזי מעורב

הבנק האירופי המרכזי הודיע היום כי יצר כבר קשר עם חברת בלומברג, לאחר שנחשף כי לעיתונאי סוכנות הידיעות הפיננסית של החברה ניתנה האפשרות לקבל מידע על השימוש במסופיה.

זאת לאחר שכמה מלקוחותיה הגדולים של בלומברג, ביניהם הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב ומשרד האוצר האמריקאי, הודיעו גם הם כי הם בודקים אם מידע חסוי דלף לסוכנות הידיעות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הבנק האירופי המרכזי מקנה חשיבות רבה להגנה על הסודיות שבשימוש בנתונים", מסר דובר הבנק האירופי המרכזי. "המומחים שלנו נמצאים בקשר הדוק עם בלומברג", הוסיף.


נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי | צילום: רויטרס

בבלומרג אמרו ביום שישי כי יגבילו את כניסת העיתונאים לנתוני הלקוחות לאחר שבחודש שעבר התלונן בנושא אחד הלקוחות. החברה, שמסופיה נמצאים בשימוש נרחב בתעשייה הפיננסית העולמית, אפשרה לעיתונאיה להחשף למידע על השימושים במסופים, ובכלל זה מתי נכנסו לקוחות בפעם האחרונה, באיזו תדירות בדקו נתונים ובאלו קטגוריות, כגון מניות או איגרות חוב.

מנכ"ל בלומברג דניאל דוקטורוף אמר ביום שישי כי לאחר שהחברה קיבלה תלונה מלקוח, היא הגבילה את גישת הכתבים למידע. הלקוח, בנק ההשקעות גולדמן סאקס, חשף את הנושא אחרי שכתב חדשות בהונג קונג שאל את הבנק על סטטוס העסקתו של אחד השותפים בו, לאחר ששם לב שהאדם לא התחבר במשך זמן מה למערכת. בגולדמן גילו כי לעיתונאים הייתה גישה למידע רב, וטוענים כי היה מדובר במידע רגיש שלא היה צריך להיות בידיהם של הכתבים.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן