חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פרשת רמדיה: הטכנולוג הראשי הורשע בגרימת מוות ברשלנות

סגנית נשיאת בית המשפט השלום בפתח תקווה, השופטת ליה לבאון, הרשיעה הבוקר את מנהל איכות, מחקר ופיתוח טכנולוג המזון לשעבר של חברת רמדיה, פרדריק בלק, בגרימת מוות ברשלנות. זאת בעקבות הפרשה שהביאה לסדרה של מקרי מוות ותחלואה חמורה בתינוקות.

משה מילר, מבעלי רמדיה, זוכה באופן מלא. גידי לנדסברגר, מנכ"ל רמדיה בזמן הפרשה זוכה למעט הרשעה לפי חוק התקנים. 

"הכרעת דין זו עוסקת בתקלה נוראית", כתבה לבאון, "אירוע בלתי נתפס. הכרעת הדין קובעת את העובדות והסיבות אשר הובילו לאסון נורא, מזעזע, מצער, אשר הפך שם נרדף לטרגדיה קשה שבמסגרתה חלו תינוקות רכים שתזונתם על פורמולה כמזון תזונה עיקרי במחלה מסוכנת שכבר נעלמה מן העולם, ואחריה מצאו את מותם". 


צילום: יח"צ

הפרשה נחשפה ב-7 בנובמבר 2003, בעקבות הפנייתם של תינוקות רבים לחדרי מיון בבתי חולים בישראל עם ליקויים בהתפתחות מערכת העצבים. בתחילת אותה שנה פותחה אבקת "רמדיה סופר פורמולה צמחית", תרכובת מזון לתינוקות על בסיס חלבון סויה, בחברה הגרמנית הומנה, שייצרה את התרכובת עבור רמדיה. 

במהלך הייצור של הפורמולה החדשה החליטו בחברת הומנה להפסיק להכניס לתערובת ויטמין B1, מתוך הנחה של הומנה לפיה יש מספיק ויטמין B1 במרכיב הסויה הטבעי. החברה הגרמנית הודתה בטעותה, נמצאה אחראית חלקית בבית המשפט הגרמני, והוטל עליה לפצות את הורי התינוקות הפגועים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן