Forbes Israel Logo

פתיחת שבוע חיובית באחד העם; טבע התחזקה ב-3.1%

הבורסה בתל אביב ננעלה הערב בעליות שערים על רקע הסגירה החיובית של וול סטריט בסוף השבוע ואישור מינויה של קרנית פלוג לנגידה בממשלה. מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את שיעור הריבית במשק לחודש נובמבר, אשר צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 1%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.5% ומדד הבנקים נסחר ביציבות. מדד התקשורת התחזק ב-1.2%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.3% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.4% לערכו.

מניית טבע עמדה במרכז המסחר לאחר שבנק ההשקעות סיטיגרופ החל לסקר את מנייתה והמליץ על קניה. בוול סטריט זינקה המניה בסוף השבוע ביותר מ-3% וכעת עלתה גם בבורסה המקומית בכ-3.1%. מניית בבילון המשיכה לצלול ורשמה ירידה של 4%, לאחר שאיבדה כ-30% בשבוע שעבר על רקע חילוקי הדעות מול יאהו.

צילום: אהוד כהנים

היום אישרה הממשלה פה אחד את מינויה של קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל. פלוג, שצפויה להרוויח בתפקידה החדש כ-63 אלף שקל בחודש, קיבלה בשבוע שעבר את אישורה של ועדת טיקרל למינוי וכעת יידרש רק אישורו הסופי של נשיא המדינה על מנת שהמינוי יכנס לתוקפו. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לקרנית פלוג יש רקע וניסיון מתאימים והיא ממלאת את תפקידה בחודשים האחרונים בצורה טובה מאוד. לצד זה שאנו מנווטים בהצלחה את הכלכלה הישראלית מול המשבר העולמי, צריך לוודא שההנהגה הכלכלית של ישראל ממשיכה לקדם את הצמיחה והתעסוקה, להגדיל את הייצוא ולהוריד את מחירי הדיור. אנו מאחלים לקרנית פלוג בהצלחה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.