Forbes Israel Logo

צבע אדום: המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים חדות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות שערים חדות היום, על רקע ירידות השערים החדות אשר נרשמו בוול סטריט ובשווקי העולם בסוף השבוע. מדד ת"א 25 ירד היום ב-1.5%, ומדד ת"א 100 צנח ואיבד 1.7% מערכו. מדד הבנקים איבד 1.5% מערכו, מדד התקשורת נחלש ב-0.7%, מדד הנדל"ן צנח ב-1.6%, מדד הנפט והגז נחלש ב-1.4% ומדד הטכנולוגיה רשם את הירידה הגדולה ביותר ונחלש ב-2.5%.

המניות הדואליות שחזרו עם פער ארביטראז' שלילי מוול סטריט יורדות היום גם בתל אביב: אופקו ירדה ב-4.1%, איזיצ'יפ צנחה ב-4.6% וטאואר ירדה ב-3.1%.

צילום: אהוד כהנים

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות של יותר מ-2% בשלושת המדדים המובילים, וגרר אחריו את שאר בורסות העולם. הירידות הגיעו לאחר פרסום מדד נהלי הרכש בסין שירד מ-50.5 בדצמבר, ל-49.7 בינואר. "השווקים היו בשלים לתיקון, וסין רק סיפקה את הסיבה", הסבירו היום כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית. יחד עם זאת אורי גינפלד, כלכלן פסגות מבהיר כי "תיקון הוא מהלך טבעי בשוק שעלה ב-11.5% בארבעת חודשים האחרונים. מכיוון שהשיפור בכלכלה האמריקאית והאירופית צפוי להמשך גם במהלך השנה הקרובה שוק המניות צפוי להערכתנו להמשיך ולעלות לאורך זמן."

מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש פברואר. כלכלני לידר שוקי הון צופים כי היא תוותר ללא שינוי, וזאת על אף הסימנים להתמתנות בפעילות הכלכלית. "מכלול הנתונים הכלכליים בישראל לא מצביעים על שיפור בפעילות הכלכלית אלא על יציבות בקצב הצמיחה (במקרה הטוב) סביב 2.5%-3.0% (למעט השפעת הגז). הייצור התעשייתי עלה בספטמבר-נובמבר בחלקו על רקע קפיצה בייצור תרופות (ענף תנודתי). והפדיון בענפי המסחר ושירותים נותר יציב (עלייה בפדיון במסחר וירידה בשירותים). כמו כן המכירות של רשתות השיווק ירדו ב- 0.8% בקצב שנתי לאחר גידול של 1.2% ברבעון ג'."

יחד עם זאת, מוסיפים בסקירה כי אין לפסול הורדת ריבית בחודשים בקרובים בשל חולשה בתעשייה הסינית (ונתונים מעורבים בארה"ב), וכן ירידה בשוקי ההון בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.