Forbes Israel Logo

צוברת תאוצה: כך התעצמה תעשיית התיירות בעולם

בשנים האחרונות ישנה מגמה עולה של המצאות וחידושים בכל התחומים, במשק ובתעשייה העולמית: החל מרפואה והנדסה וכלה בחקלאות ואגרונומיה. אנו שומעים על פריצות דרך גם בתחום הצבאי וההגנתי. ואילו אצלנו בישראל מטפחים אומת סטארט אפ שמביאה הרבה כבוד. פריצות דרך ישנן בשפע, אך בשקט ומתחת לרדאר, צמח לו ענף קטן- הוא ענף התיירות אשר הדהים את כל העסקנים והעוקבים אחריו. עלייתם של הגרפים היא חדה אך גם מוסברת, כיום מדברים על מספר תחומים עיקריים אשר מהווים סיבות הגיוניות ומוכחות לגידול מספר התיירים בעולם.

ענף התיירות צמח והפך לטרנד עולמי

1. תיירות כטרנד עולמי ורוח התקופה:
התיירות המודרנית מתפתחת ומתאימה עצמה ליעדים הישנים והמוכרים על ידי ריענון תקציבי ויצירת חוויות מקומיות חדשות. במקביל, ישנו גידול של מספר היעדים החדשים שמוצעים לתיירים בעולם. כיום, מעבר לצורך של התייר להשיג את המלון המשתלם ביותר עבורו, קיים גם הרצון לחוות, להגשים, לאתגר ולראות כמה שיותר.

– תיירות בעידן הדיגיטלי: תיירים מחפשים חוויות מיוחדות ואותנטיות והם מטיילים על פי ניסיון והמלצה. בעידן הדיגיטלי של היום הכל כתוב, וכל חוויה נזכרת ונשמרת בדפי הזיכרון האינטרנטיים. פעולות אלו מגבירות את החשיפה לאותם יעדים ובהתאם לכך נשפכים תקציבי עתק ליחסי ציבור, שכן תעשיית התיירות כיום היא אחת החשובות ביותר לגידול הכלכלי של מדינה.

– תיירות סינית עצומה: עיצובו של תחום התיירות העולמי תלוי רבות בתיירים מאסיה ואירופה אך במיוחד בתיירים הסינים ששוברים שיאי תיירות בכל שנה. על פי נתונים רשמיים של ארגון התיירות העולמי, ב-2017 הגיע מספר התיירים הסינים בעולם לשיא של יותר מ-130 מיליון תיירים בשנה, גידול של 7% מהשנה הקודמת לה.

2. רמת חיים גבוהה מאפשרת יותר הזדמנויות ליציאה לחופש:
תחרות היא לא מילה גסה, ומדינות רבות פורסות את הצעותיהן בפני התייר בתקווה למשוך אותו לחופשה הבאה. תחרות קיימת כיום בכל התחומים בענף התיירות: במלונות, בחברות התעופה, באופציות לחוות יותר ועוד. תחרות זו מורידה את המחירים ומאפשרת לנו התיירים למקסם את ההזדמנות לצאת לחופש. בהיבט הזה ניתן לראות את כניסתם של שחקני חיזוק בתחום התעופה וטיסות זולות, ובתחום המלונאות אף ישנה בנייה ענפה של חדרי אירוח וכן אפשרויות לינה חלופיות שמוזילות עבורנו את החופשה:

– פתרונות לינה רובוטיים: בשנת 2017 התוודענו לעלייתם של המלונות הרובוטיים ביפן וסביבתה (סין וטאיוואן), אשר מאוישים בעובדים רובוטים ובמינימום עובדים אנושיים. בכך חוסכים המשקיעים עליות תפעול ומאפשרים לנו התיירים למצוא חלופות לינה זולות.

– מלונות קפסולה: אפשרות זולה נוספת ללינה נוכל למצוא במלונות הקפסולה ששזורים בערי הבירה ברחבי העולם, ומהווים גימיק עם עיצובי נישה טרנדיים עבור התיירים הצעירים והמבוגרים כאחד.

– לינה מקומית וסאבלט: שוק הלינה וחדרי האירוח פתוח לכל, ולא רק משקיעים גילו את האוצר אלא גם מקומיים, שהחלו משכירים חדרים ללינה בביתם הפרטי או כסאבלט, בזמן שהם, המקומיים, יוצאים מהעיר הגדולה ובורחים למקומות שקטים יותר בעונת התיירים העמוסה. מעבר לכך, בזכות אותה יוזמה מקומית של השכרת חדרים, כיום תיירים יוכלו למצוא מקומות לינה זולים גם במקומות פחות מתוירים בהם מציאת חדר ללילה היא אתגר.

"כמות חדרי הלינה בעולם קפצה דרסטית והיא כיום פי חמישה ממה שהיתה בשנת 2013", מסביר אייל סגל מהוטלסקומביינד. "אם בשנת 2013 היו 422 אלף מקומות לינה בלבד ברחבי העולם ורובם היו מלונות, הרי שהיום יש כבר מעל לשני מיליון מקומות לינה, וחצי מתוכם הינם דירות אירוח".

תחום התיירות דורש ומקבל עיצוב מחדש. בעולם כבר השכילו להבין שטיפול נכון והרבה תשומת לב, כמו גם תקציב מותאם, יתרום לעלייתו החדה של גרף התיירות וההכנסה לקופת המדינה תתיישר בהתאם. מגמת הפיתוח בתחום התיירות מאיצה את התהליך שכן היא סוללת את הדרך לזרם המטיילים שיבואו, ומספקת פתרונות שיכולים להתאים לכל כיס ולכל ראש של מטייל, לא חשוב מהיכן הוא מגיע. בפן האזרחי, באופן טבעי, פיתוח התיירות יביא להכנסות אישיות בכך שייווצרו מקומות עבודה חדשים, המסחר יעלה, ומקומות הבילוי והאטרקציות יכניסו כסף. מכלול העובדות האלו יביא לעליית רמת החיים במדינה כולה, ויתווספו ליתרונות הקיימים שמעצבים את עתיד התיירות בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.