Forbes Israel Logo

צוקרברג מציג את Internet.org; המטרה: לחבר את כל העולם לרשת

פייסבוק, או יותר נכון מארק צוקרברג, הודיע אמש על היוזמה החדשה והמעניינת שלו – הנגשת האינטרנט לכלל אוכלוסיית העולם. צוקרברג כבר חבר לשש יצרניות שונות הכוללות את סמסונג, אריקסון, MediaTek, נוקיה, אופרה וקוואלקום במטרה להפוך את החזון למציאות. במסגרת הפרוייקט ובמטרה להסביר לעולם מהם הצעדים אותם מתכנן צוקרברג לנקוט וכיצד בדיוק יהפוך את הרצון הטוב לבר יישום, השיק את אתר Internet.org.

מחברים אוכלוסיות בכל העולם

נכון להיום, רק כ-2.7 מיליארד משתמשים, כשליש מאוכלוסיית העולם, הם בעלי גישה לרשת האינטרנט, כאשר קצב האימוץ הגלובלי גדל בתשעה אחוזים בלבד מידי שנה. מדובר בקצב איטי מאוד שלא צפוי להשתנות, לאור העובדה שאינטרנט נגיש, צריכת דאטה וכמובן מכשירי סמארטפון שיתמכו בטכנולוגיה החדשה הם משאבים יקרים שרוב האוכלוסיה אינה יכולה להרשות לעצמה.

במסגרת הפרוייקט החדש מעוניין צוקרברג להציע גישה לאינטרנט במחיר סביר לכלל האוכלוסיה העולמית שאינה מקושרת כיום, המונה כחמישה מיליארד משתמשים פוטנציאלים. במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרניות השונות יעבדו החברות על ייצור מכשירי סמארטפונים זולים וטובים, שיאפשרו את הגישה לאינטרנט. בנוסף, החברות ישתפו פעולה על מנת לכווץ את המידע, כך שגם הגלישה עצמה וצריכת הנתונים לא תעלה יותר מידי – ותהיה זמינה לכל מי שרק ירצה, בכל מדינה שהיא.


צילום מסך

בהודעה הרשמית אותה שחררה פייסבוק הבהיר צוקרברג כי ההתמקדות העיקרית של פייסבוק היתה תמיד לאפשר למשתמשים בכל רחבי העולם להתחבר אחד עם השני, אך עדיין קיימים מחסומים במדינות מתפתחות בכל הנוגע לחיבור בין המשתמשים ושיתוף הידע. Internet.org מטרתו להביא יחדיו מספר שותפויות שיעבדו על מנת להתגבר על המחסומים והאתגרים השונים, במטרה להנגיש את האינטרנט לכל המשתמשים ברחבי העולם שאינם יכולים להרשות זאת לעצמם.

שלוש היוזמות העיקריות של הפרוייקט יהיו הפיכת רשת האינטרנט לברת השגה בכל הנוגע למחירה, שימוש יעיל יותר בדאטה באמצעות הורדת משמעותית בכמות המידע הדרוש על מנת להציע אפליקציות וגלישה באינטרנט באמצעות כלי דחיסה כאלה ואחרים, ולבסוף עזרה גם לעסקים, כגון היצרניות הסלולריות, מפתחים ושאר העסקים שיכולים להרוויח מהגישה החדשה לאינטרנט.

קודם כל, אינטרנט

במאמר שכתב צוקרברג בנושא החיבוריות, מסביר כי החליט להתמקד בנושא זה מכיוון שמאמין כי מדובר באחד מהאתגרים הגדולים ביותר של הדור כיום. הוא מאמין כי כולם צריכים להיות מחוברים, גם אם מדובר במהלך שאינו כלכלי במיוחד עבור פייסבוק עצמה. עוד מוסיף צוקרברג כי אין הבטחה שאכן לרוב אוכלוסיית העולם תהיה גישה לאינטרנט, אבל מה שבטוח זה שלא מדובר על תהליך שהולך להתרחש מעצמו – והוא מאמין שחיבוריות היא זכותו של כל אדם.

צוקרברג מסכם את נייר העמדה בכך שמציין כי לדעתו הנגשת הקישוריות ברחבי העולם היא אחת מהפעולות החשובות ביותר כיום, והוא מודה בכל יום על כך שיש לו את ההזדמנות לעבוד עם כל השותפויות שלו על מנת להפוך זאת למציאות.

בנימה אישית, עם כל הכבוד לגישה והרצון הטוב של צוקרברג, יכול להיות ואפילו סביר שהמהלך הנוכחי נובע בעיקר ממניעים אישיים. חיבור של רוב אוכלוסיית העולם לאינטרנט משמעותו רווח לכל הצדדים הלוקחים חלק בכך – החל מהיצרניות שיזכו בקהל לקוחות חדש, דרך פייסבוק שתוכל להשיג משתמשים חדשים לרשת החברתית שלה ועד למשתמשים עצמם, שירוויחו גישה למאגרי ידע עצומים וכמובן לסרטונים של חתולים.

אך גם אם קיימים מניעים עסקיים מאחורי היוזמה החדשה, כגון הצגת קהל לקוחות חדש לחלוטין למפרסמים בכל רחבי העולם, אין ספק שמדובר על יוזמה מבורכת מצד כל הנוגעות בדבר. מצד שני, אולי עדיף לנסות ולפתור את בעיות הרעב והחולי במדינות אלה, עוד לפני שאנו מנסים לשים להם מכשיר סמארטפון ביד.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

Contacts+ משיקה אפליקציית אייפון ומכריזה על 4 מיליון משתמשים

סופר בטוחה: המכונית החשמלית של טסלה ריסקה את ציוד הבדיקה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.