חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ציוץ הפתיחה: טוויטר הונפקה וגייסה 1.82 מיליארד דולר

ההנפקה שכולם חיכו לה: הרשת החברתית טוויטר גייסה הלילה (בין רביעי לחמישי) 1.82 מיליארד דולר, כאשר הציעה למכירה 70 מיליון מניות בוול סטריט לפי מחיר מניה של 26 דולר.

ההנפקה הראשונית העניקה לטוויטר ערך שוק של 14.1 מיליארד דולר, עם פוטנציאל להגיע ל-14.4 מיליארד, והיא צפויה להיות ההנפקה השניה הכי גדולה של חברה טכנולוגית מאז פייסבוק בשנה שעברה (16 מיליון), וכן להקדים את זו של גוגל ב-2004 (גייסה 1.92 מיליארד).

בהתחשב בתוצאות ההנפקה, בין 12.8% ל-14.5% מהחברה יהיו בידי הציבור ויתר המניות יוחזקו על ידי מייסדי החברה והמשקיעים הראשוניים שלה. עתה ממתינים בטוויטר לראות כיצד המנייה תיסחר היום בבורסה, כאשר חלק מהאנליסטים מעריכים כי המניות יקפצו ביומן הראשון.

צילום: רויטרס

בשנים האחרונות הפכה טוויטר לחלק מהתרבות הפופולרית, אבל היא עדיין תצטרך לשכנע את המשקיעים במודל העסקי שלה, אחרי שהפסידה 440 מיליון דולר מאז 2010.

למרות זאת, לאור כמות המשתמשים הההולכת וגדלה ברשת החברתית (נכון לעכשיו 232 מיליון גולשים), טוויטר צפויה להגיע לרוחיות על ידי פרסום באמצעות ציוצים ממומנים. חברת אי-מרקטר מעריכה כי טוויטר תניב 582.8 מיליון דולר מרווחי פרסום השנה, וקרוב למיליארד דולר בשנת 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן