Forbes Israel Logo

הצמיחה החזקה בעולם? האמירתים אופטימיים, בקרן המטבע הרבה פחות

שייח מוחמד בן ראשיד אל מקטום, ראש הממשלה וסגן נשיא איחוד האמירויות מאמין שמדינתו תתאושש בקצב המהיר בעולם בשנה הבאה - שבה יציין האיחוד 50 שנה להקמתו

בשנת 2021 תצמח כלכלת איחוד האמירויות בשיעור שנתי של 1.3% בלבד, כך על פי התחזית המעודכנת של כלכלני קרן המטבע הבינלאומית. מדובר בצמיחה מתונה מאוד, במיוחד כשמדובר בשנת ההתאוששות הגדולה המתרחשת לאחר שנה קשה מאוד.

2020 הייתה מהשנים הקשות ביותר שחוותה הכלכלה הגלובלית בעקבות התפרצות וירוס הקורונה, במהלכה התכווצה בשיעור חד של 4.4%, אולם בשנת 2021 צופים בקרן המטבע צמיחה עולמית חיובית של 5.2%.

הצמיחה המתונה של הנסיכות הערבית בולטת המיוחד בהשוואה ליתר כלכלות האזור. לשם השוואה, כלכלני הקרן צופים צמיחה ממוצעת של 2.6% של כלכלות המזה"ת – פי שתיים מקצב הצמיחה הצפוי באיחוד האמירויות. כלכלת ישראל, אגב, צפויה על פי התחזית של הקרן לצמוח בקצב שנתי של 4.9% – קצב צמיחה הגבוה כמעט פי ארבעה מזה של ידידתנו החדשה.

התאוששות מהירה

אך את התחזית הפושרת הזו מעדיפים לקבל בנסיכות הערבית העשירה עם יותר מקורטוב של סוכר. תחזיתו של שייח מוחמד בן ראשיד אל מקטום, ראש הממשלה וסגן נשיא האיחוד, בנוגע לכלכלה המקומית, אופטימית הרבה יותר.

"איחוד האמירויות הערביות תהיה המדינה שתתאושש בקצב המהיר ביותר בעולם ממגפת נגיף הקורונה", כך צוטט השבוע אומר. "מוסדות המדינה כבר הוכיחו בעבר את יכולתם להסתגל לתנאים משתנים", נימק זאת.

בן ראשיד אל מקטום. "נהיה המדינה שתתאושש בקצב המהיר ביותר בעולם ממגפת הקורונה". צילום: shutterstock
בן ראשיד אל מקטום. "נהיה המדינה שתתאושש בקצב המהיר ביותר בעולם ממגפת הקורונה". צילום: shutterstock

בציוץ בטוויטר בערבית הכריז השייח שעומד בראש הנסיכות דובאי, כי שנת 2021 תהיה שונה ומיוחדת מכל שנה אחרת, כיוון שזוהי שנת ה-50 למדינה – שנה שבה על פי הכרזתו יוזמות ופרויקטים רבים אמורים לצאת לדרך. השבוע מארחת איחוד האמירויות את תערוכת הטכנולוגיות GITEX, אשר תהיה על פי האמיר של דובאי: "אירוע הטכנולוגיה הגלובלי החשוב ביותר בשנת 2020".

"איחוד האמירויות הערביות תסיים את השנה באירוע עולמי ותחל את שנת 2021 בסדרה של יוזמות ופרויקטים", אמר השייח.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.