Forbes Israel Logo

צפון קוריאה חסמה את הגישה לאזור התעשייה המשותף

המתיחות בין הקוריאות מחריפה. צפון קוריאה סגרה היום באופן חד צדדי את הגישה למפעל באזור התעשייה קיסונג, אותו היא מפעילה יחד עם שכנתה הדרומית. כ-480 עובדי המפעל, תושבי דרום קוריאה לא הורשו להיכנס היום לשטח המפעל, המהווה סמל לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות. 

על פי דיווחים המגיעים מדרום קוריאה, כמה מעובדי המפעל טוענים כי פועלים שנותרו בשטח מתחם התעשייה אינם מורשים לצאת לביתם, זאת משום שכלי התחבורה שמסיעים אותם בדרך כלל שייכים לצפון קוריאה.

הכניסה למפעל באזור התעשייה קיסונג | צילום: רויטרס

כתוצאה מסגירת המפעל נאלצו למעלה מ-800 דרום קוריאנים לבלות את הלילה בשטח המפעל וככל הנראה הם צפויים להישאר שם גם הלילה. ממשלת דרום קוריאה הביעה דאגה מכך שלעובדים תיגמר בשלב כלשהו אספקת המוצרים החיוניים.  לדברי דובר משרד האיחוד הדרום קוריאני קים היונג-סוק, "המדינה תעשה הכל כדי לשמור על בטחונם של העובדים ותדאג למנוע ככל האפשר את אי הנוחות שנגרמת להם כתוצאה מהשהייה הארוכה במפעל".

אזור התעשייה בקיסונג מכיל יותר ממאה מפעלים בבעלות דרומית ויותר מ-50,000 צפון קוריאנים עובדים בו, לצד כמה מאות מנהלים מהדרום. המתחם מכניס לצפון קוריאה מדי שנה כ-2 מיליארד דולר. מפיונגיאנג נמסר כי ההחלטה לסגור את המפעל נובעת מנסיבות פוליטיות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.