Forbes Israel Logo

צפו בדור הבא של האופניים החשמליים: עכשיו עם כנפיים

אתמול (ד') הוצג בפראג אבטיפוס חדש של אופניים חשמליים. אך לפני שתתחילו לצקצק בלשונכם ולגלגל עיניים, חשוב להבהיר כי לא מדובר בעוד זוג סטנדרטי של אופניים חשמליים, אלא בדגם מיוחד המאפשר לרוכב לעוף באוויר. הכינו את הקסדות, אנחנו ממריאים.

אופני כביש-הרים-שמיים

עם כל הכבוד למכוניות החשמליות המעופפות עליהן אנו שומעים שנים רבות אנחנו עדיין מעדיפים לא לזהם את האוויר, ולא לתפוס יותר מידי מהמרחב האווירי. לשם כך, חברו יחדיו מספר חברות צ'כיות והציגו אתמול (ד') את האבטיפוס הראשוני של האופניים החדשים שלהן.

זוג האופניים נראה במבט ראשון כמו הכלאה של אופני הרים עם קוואדקופטר, וכאלה שאינם מסוגלים להתרומם באוויר למרות הרצון הטוב. בפועל, מדובר באופניים השוקלים 95 קילוגרמים, מצויידים בשישה פרופלורים הממונעים על ידי סוללות הממוקמות בשני צידי האופניים, כאשר השליטה נעשית באמצעות שלט רחוק.

צילום מסך

במסגרת הצגת אב הטיפוס, הצליחו החברות להטיס את האופניים לחמש דקות שלמות. כמובן שלאור העובדה שמדובר בדגם ראשוני, ועל מנת לא לסכן אף אחד, בטיסה הראשונה הוצבה בובה המדמה את הרוכב העתידי שישתמש בהם. החברות מבהירות כי על מנת להחזיק את משקלו של רוכב ממוצע יהיה עליהן להגביר את כוחן של הסוללות – אך הן אינן פוסלות את האפשרות שאכן יוכלו כבר בעתיד הקרוב להטיס את רוכבי האופניים באוויר.

מוקדם מידי להתלהב

כמובן שבפני החברות והאופניים עומדים עוד מספר מכשולים לפני שיוכלו להטיס בני אדם, להגיע לשוק בצורה מסחרית או להוות כלי רכב לגיטימי. נכון להיום מדובר על מודל מגושם וגדול למדיי, מה שהופך את תהליך הנעת הפדלים והרכיבה לבעייתיים, וכמובן שלאור גודלם המאסיבי הרוכבים לא יוכלו להשתמש בנתיב האופניים המוגדר ברחובות, אלא יאלצו לרדת לכביש. אך נראה כי הבעיות הטכניות הללו מתגמדות לעומת הרעש המאסיבי והמחריד שיוצא מאותם פרופלורים, שעלול לגרום לנזק לרוכבי האופניים הנמצאים בצמוד אליהם.

למרות זאת, החברות מאמינות כי יוכלו להציג דגם מתקדם כבר לקראת סוף השנה, שיוכל להטיס באוויר רוכב אופניים אמיתי, ולא בובת דמה. אלס קוביליק (Ales Kobylik), נציג מטעם אחת החברות שהשתתפו בפרוייקט המדובר מסביר כי המטרה לא הייתה למען השגת רווחים או פרסום, אלא פשוט פיתוח שנבע מרצון להגשים את חלום הילדות שלהם.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

דיווח: אייפון מוזל ב-99 דולרים ואיי-פאבלט עם מסך 5.7 אינץ'

ההשלכות של עסקת וייז-גוגל: הטוב, הרע והמכוער

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.