Forbes Israel Logo

צפו: המכונית החשמלית של טסלה מרסקת את ציוד הבדיקה

מכוניות חשמליות, רכבות שנראות כאילו הן הגיעו היישר מ"משפחת סילוני", מושבת צמחונים בחלל, חללית תיירותית, נראה ששום דבר שימציא אלון מאסק, האיש שעומד מאחורי פיי פאל, כבר לא יצליח להפתיע אותנו. אבל בגלל שמדובר ביזם כל כך ססגוני, מרתק וחדשני, אנחנו בהחלט שמחים בכל פעם שמשהו מצליח לו, והפעם הצליח לו בגדול.

מכונית או טנק?

המכונית החדשה מבית טסלה, מותג המכוניות החשמליות של מאסק, זכתה לשם "מודל S", וכנראה שלא בכדי. מסתבר שהמכונית הזו, שעדיין לא יצאה לשוק (אבל תתכוננו), היא המכונית הבטוחה ביותר שנבדקה אי-פעם על ידי הרשויות האמריקניות. עד כדי כך בטוחה המכונית הזו, שכאשר העבירו אותה את מבחני הריסוק המסורתיים, היא עברה אותם בהצלחה יתרה – וריסקה את ציוד הבדיקה.

לפני שאתם קופצים ואומרים שייתכן שמדובר בקשקוש של החברה, שאולי הבדיקה נעשתה במוסך השייך לתאגיד הענק של מאסק, נגלה כי הבדיקה בוצעה במתקן מסחרי פרטי ובלתי תלוי.

בדרך כלל, המכוניות הנבדקות מבתי היוצר של היצרניות המובילות מקבלות דירוג של חמישה כוכבים כאשר הן עוברות את מבחני ההתרסקות הקדמיים של המנהל האמריקני לבטיחות תנועה בנתיבים המהירים, וארבעה כוכבים בעבור הגנה מהשפעות נלוות העשויות להיגרם כתוצאה מהתאונה (שלא נדע).

צילום מסך

המכונית של מאסק? היא עברה בהצטיינות את כל המבחנים שתוכלו לדמיין, מקדימה, מאחורה, מלמעלה, מלמטה, מהצדדים. לפי הדיווחים של החברה עצמה, המכונית, שכרגע מבחינת העמידות מזכירה יותר טנק, קרסה לבסוף רק לאחר שהעמיסו עליה לחץ של יותר מארבעה ג'י. באופן ויזואלי, נסו לדמיין את המכונית כאשר על גגה מעמיסים ארבע מכוניות הזהות לה – רק בשלב הזה היא הואילה להתמוטט.

זוכרים שציינו למעלה שהציון המקסימלי הוא 5? ובכן, כשאנשי המנהל חישוב את הציון לו זכתה המכונית החדשה, הם הגיעו ל-5.4, הציון הגבוה ביותר שהוענק אי פעם למכונית מסחרית.

הסיבה לעמידות המסחררת, אגב, אינה רק החומרים הקשיחים מהם מורכבת המכונית, אלא עצם העובדה שהיא חשמלית. מכיוון שבניגוד למכוניות רגילות, אין בצדה הקדמי של המכונית מנוע שתופס שטח יקר, המהנדסים של טסלה יכלו למקסם את כמות השטח המגן, וכאשר הסוללה ממוקמת נמוך כל כך, ודאי שאין בעיה לשמור על הצדדים ועל התקרה. ואם כבר דיברנו על הסוללה, הרשו לנו להרגיע אתכם, סוללת הליתיום של המכונית שרדה את כל המבחנים ללא תופעות לוואי בלתי רצויות דוגמת דליפה או שריפה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים:

עוד בגיקטיים:

צוקרברג מציג את Internet.org; המטרה: לחבר את העולם כולו לרשת

Chromecast: הקונספט מהפכני, הפוטנציאל יגיע בהמשך [סקירה]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.