Forbes Israel Logo

צפו: הסרטון שמסביר איך ביטקוין דוחף את הכלכלה בארגנטינה

קשה עד בלתי אפשרי כמעט לנתק פוליטיקה מן המטבע הווירטואלי ביטקוין, אשר נסק בחודשים האחרונים (למרות ירידה מסוימת בערכו באחרונה). הסיבה לכך היא שכל דבר שביטקוין נוגע בו הוא בעל השלכות חברתיות ופוליטיקות גדולות מדי מכדי להתעלם מהן. בארגנטינה המצב לא שונה.

עצם קיומו של המטבע הווירטואלי הוא חתרני. הביטקוין, שאינו שייך לאף מדינה, "שט" כמטבע חופשי ומחפש אישור בבית המשפט של מדינות מטבע ריבוניות.  בדיוק כמו שהכותרות בחודשים האחרונים על המס על הפקדונות בקפריסין גרמו למשקיעים רבים לפנות אל המטבע הבינלאומי, הדאגות המוניטריות של ארגנטינה מעלות מחדש את הפוטנציאל שיש למטבע המוצפן, אשר יכול להציע מקלט למשקיעים ביחס לפזו הנופל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


שלושה תומכי ביטקוין בבואנוס איירס צילמו סרט קצר על ההשפעה שיש למטבע על המדינה. התוצאה היא סרטון דוקומנטרי יפהפה בן 8 דקות אשר בוחן את ההבטחה שמציעה הכלכלה ה"חופשית" של ביטקוין מעבר לכלכלה ה"רשמית" המוגבלת. האתר של הסרט, BitcoinFilm.org, טוען כי הכלכלה ה"חופשית" הזו היא אחת הגדולות בעולם, שנייה רק לכלכלת ארה"ב. "בארגנטינה ראיתי כיצד ביטקוין שיפר את חייו של האדם ברחוב", אומר יוצר הסרט ג'ייקוב הנסן.

העולם מכיר טוב למדי את "התעללותה" המוניטרית של ממשלת ארגנטינה. האינפלציה העצומה במדינה משפיעה על מרבית ההחלטות היומיות, והובילה להטלת מגבלות קשות על המרת מט"ח. במקביל, השיתו הרשויות בארגנטינה מגבלות לאומיות אשר מונעות מהותשבים להמיר את כספם לזהב או להשתמש בכרטיסי אשראי לרכישות בינלאומיות, מה שמפנה את התושבים בלית ברירה אל המטבע הבינלאומי שאינו כפוף לגבולות המדינה.

כתבות נוספות בנושא:

מטבע וירטואלי, הפסד אמיתי: כדאי שתחשבו פעמיים לפני קניית ביטקוין

זה לא כסף: ביטקוין לעולם לא יהווה תחליף למטבעות האמיתיים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.