חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפירת הרגעה בשווקים? וול סטריט ננעלה בירידות קלות; hp זינקה

כשברקע נתוני מאקרו מעודדים, ננעל הלילה המסחר בבורסות וול סטריט באופן מפתיע בירידות קלות בלבד, בניגוד לנפילה החופשית בשוקי העולם

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.1%, מדדי ה-S&P 500 איבד 0.3% מערכו והנאסד"ק נסחר בירידה של 0.1%. מניית hp רשמה זינוק של 17% לאחר פרסום תחזית אופטימית לרבעון השני של 2013.מניית מלאנוקס הישראלית, אשר נפלה היום ב-5.2% בבורסה בתל אביב, התחזקה ב-0.3%.

באירופה ננעל הערב המסחר בירידות חדות: בורסות פריז, לונדון ופרנפורט נפלו ב-2.1% כל אחת. גם בבורסות אסיה ננעל היום המסחר באדום בוהק: בורסת שנחאי נחלשה ב-1.2%, בורסת טוקיו צנחה ב-7.3% ובורסת הונג קונג איבדה 2.5% מערכה.


צילום: רויטרס

יום דרמטי עבר על שוקי העולם: המסחר בבורסות אסיה התאפיין הבוקר בירידות חדות על רקע פרסום נתוני היצור בסין שהצביעו כי הפעילות היצרנית של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווצה בחודש מאי. מדד מנהלי הרכש של HSBC בסין ירד לשפל של 7 חודשים, ואל מתחת לרמה של 50 נקודות, המצביעה על התכווצות בהיקף הייצור.

המדד לחודש מאי ירד ל-49.6, לעומת תחזיות לקריאה של 50.4 נקודות. איגרות החוב של יפן ל-10 שנים זינקו לתשואת שיא של יותר משנה, והבנק המרכזי במדינה החליט שלא לחכות והחל להזרים באופן מיידי 2 טריליון ין (19 מיליארד דולר) לשווקים על מנת לספק נזילות.

בארה"ב התפרסמו היום, כמדי יום חמישי, נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה, אשר ירדו בשבוע החולף בכ-23 אלף תביעות – עד לרמה של 340 אלף תביעות, כך מסר משרד העבודה האמריקאי. עוד התפרסם היום מדד מנהלי הרכש לחודש מאי במגזר היצרני, אשר היה גבוה ב-0.3 נקודות מהצפי, ועמד על 51.9 נקודות. זאת לעומת 52.1 נקודות באפריל.

עוד התפרסמו היום נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש אפריל, אשר עמדו על קצב של 454 אלף בתים, לעומת צפי לקצב של 430 אלף בתים. מדובר על עלייה של 2.3% לעומת חודש מרץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן