Forbes Israel Logo

צרפת בהלם: 127 נהרגו, 99 נפצעו באורח קשה; הוכרזו שלושה ימי אבל

צרפת מתעוררת לבוקר אחר, שונה מזה שהכירה עד היום: לאחר מתקפת הטרור המשולבת שהרעידה את פריז אמש, היום (שבת) מפרסמות הרשויות בצרפת נתונים רשמיים על מספרי הקורבנות והפצועים: 127 בני אדם נהרגו, ועוד 99 בני אדם נפצעו באורח קשה.

הבוקר גם הודיעה עיריית פריז על סגירת כל המקומות הציבוריים, מחשש למתקפות נוספות. "החל ממחר, יסגרו כל בתי הספר, המוזיאונים, הספריות, בריכות השחייה ומרכזי הקניות", נמסר בהודעה רשמית מהעירייה. כמו כן, נאסר על התכנסויות מרובות משתתפים. התושבים התבקשו כבר במהלך הלילה להימנע מיציאה מהבתים מלבד מקרים דחופים, ומוקדי חירום הוקמו על ידי המשטרה המקומית.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד כינס הבוקר ישיבת חירום של הממשלה הצרפתית כדי לבחון כיצד לפעול כעת. תומכי דאעש משבחים ברשתות החברתיות את שרשרת הפיגועים, אך עד עתה לא הייתה נטילת אחריות באופן רשמי. עוד איים הארגון לבצע מתקפות נוספות בוושינגטון, ברומא ובלונדון.

במסיבת עיתונאים שכינס לאחר מכן, הכריז הולנד על שלושה ימי אבל במדינה, והדגיש כי ארצו לא תיכנע לדאעש: "הכרזתי על שלושה ימי אבל במדינה. גם הצבא וכוחות הביטחון יעשו כל מה שצריך כדי לנטרל את הטרור. כל כוחות הביטחון בדרגת הכוננות הגבוהה ביותר. הצבא יתפרס בימים הקרובים מאחר שצרפת הותקפה באופן בוטה ואלים. צרפת לא תיכנע בפני דאעש. נשתמש בכל האמצעים הקיימים, יחד עם בעלי הברית שלנו שגם הם מאוימים מהטרור הזה. אני קורא לאחדות, כדי להתכנס ללא פחד. כולנו יחד. צרפת חזקה וגם אם היא נפצעה היא תקום. כאב הלב הזה יחזק אותנו".

הולנד בהצהרה לאחר הפיגועים

בסך הכול נמנו ברחבי העיר אתמול לפחות שישה מוקדי טרור – ובחלקם היו מעורבים מחבלים מתאבדים ורימוני יד. המתקפה החלה בירי במסעדה במרכז פריז ואחר כך נמשכה בפיגוע התאבדות במסעדה לידי האצטדיון הלאומי סטאד דה פראנס.

האירוע הקטלני ביותר התרחש באולם המופעים "בטקלן", שם נרצחו לפחות 112 צופים בידי לפחות ארבעה חמושים שטבחו בנוכחים בהופעת רוק של להקת Eagles Of Death Metal. מתוכם, שלושה מחבלים חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם כשעה מתחילת ההתבצרות. הארבעה חוסלו וכוחות הביטחון שחררו כמאה בני ערובה. בעקבות הפיגועים, הכריזה הממשלה על שורת צעדים, בהם מצב חירום וסגירת הגבולות. הנשיא הולנד הגיע לזירת הטבח בתיאטרון בטקלאן והכריז: "נילחם בטרור ללא רחמים".

הולנד מוקף מאבטחים אתמול לאחר הפיגועים | צילום: presidencr de la republique

באולם המופעים בטקלן, כוחות של היחידה המיוחדת למלחמה בטרור פרצו למבנה וחיסלו שלושה מחבלים, ולאחר מכן השיגו שליטה על המבנה. המשטרה הצרפתית דיווחה כי טבח מחריד התרחש במבנה. בכיר שצוטט בכלי התקשורת הצרפתית אמר כי "גופות היו בכל מקום. המחבלים השליכו מטעני חבלה לעבר בני הערובה במקום".

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.