Forbes Israel Logo

קאל טק – מוסד הלימודים הטוב בעולם; העברית במקום ה-191

קאל-טק, המכון הטכנולוגי של קליפורניה, הוא הזוכה זו השנה שנייה ברציפות בתואר "האוניברסיטה הטובה בעולם" של השבועון הבריטי הנחשב Times Higher Education. מוסד הלימודים הפרטי, בו לומדים 2,200 תלמידים בלבד, כבש את הפסגה לפני כשנתיים, אז הדיח את אוניברסיטת הרווארד מהמקום הראשון. 

הרווארד עצמה, אשר בשנה שעברה הדרדרה 3 מקומות בדירוג עד למקום הרביעי, מאחורי אוקספורד וסטנפורד אשר דורגו במשותף במקום השני, חזרה השנה למקום השני (ביחד עם אוקספורד). סטנפורד הדרדרה למקום הרביעי ברשימה הכוללת 400 מוסדות אקדמיים.

מבין המוסדות הישראליים, הגיעה האוניברסיטה העברית למקום ה-191, אוניברסיטת תל אביב למקום ה-199 והטכניון למקומות 201-225. 


אוניברסיטת קאל טק | צילום: מתוך ויקיפדיה

בניגוד לדירוג פורבס, המדרג רק מוסדות אקדמיים בארה"ב, המגזין הבריטי אינו מתחשב במדדיו בדרישות כניסה, ציוני סיום, דירוג הפרופסורים על ידי הסטודנטים, או משכורות בסיום הלימודים. במקום זאת מדגישה המתודולוגיה שלו בעיקר מוניטין עולמי. "אנחנו שמים את המשקל הרב ביותר על מחקר וחדשנות, פריון מחקר ומצוינות מחקרית", מסביר עורך הדירוג, פיל בייטי. "הרשימה שלנו מתחשבת ברעיונות חדשים, בחידושים, במיומנויות ובמשיכת אנשים מוכשרים למוסד האקדמי", הוא מוסיף. "היא מציבה גם את הנושא הכספי בשיקולים".

דירוג אקדמי נוסף (המציין השנה עשור לקיומו) הוא של אוניברסיטת גיונג טונג בשנחאי. הוא מתמקד בציטוטים ובפרסים מדעיים, בעיקר פרסי נובל, ומונה את מספר המאמרים שפורסמו על ידי חברי הסגל בכתבי עת העוסקים בטבע ובמדע. שלושת בתי הספר המובילים על פי הדירוג הנ"ל: הרווארד, סטנפורד ואוניברסיטת קליפורניה ברקלי. קאל טק מדורגת שישית ואוקספורד עשירית.

הממשלות ברחבי העולם מתייחסות לדירוגים אלה ברצינות: השבוע מארח המגזין הבריטי את פסגת העולם האקדמי הראשונה אי פעם בסינגפור. הכנס מכנס יחד 200 ראשי אוניברסיטה בכירים מ-31 מדינות. בנוסף, בייטי טוען כי הממשלה היפנית מתחשבת בדירוג בתיכנון אסטרטגיית הצמיחה שלה, וכי וממשלות רוסיה והודו הזמינו נציגות מהמגזין על מנת להתייעץ עמו כיצד ניתן להפוך את האוניברסיטות שלהם לתחרותית יותר. בעוד שליפן יש חמישה מוסדות בין 200 המדורגים ראשונים, לרוסיה והודו אין אף אחד.

לפני כחודש פורסם דירוג דומה על ידי החברה הבינלאומית QS, ולפיו ניצבות בעשירייה הראשונה אונ' אמריקאיות ובריטיות בלבד. המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס זכה במקום הראשון – זו הפעם השניה ברציפות. הרווארד עקפה בו את קמברידג' הבריטית, שאשתקד זכתה במקום השני והשנה סיימה במקום השלישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.