Forbes Israel Logo

קבוצת דלק פרסמה דוחות – ויצחק תשובה הרוויח 133 מיליון שקל ביום

עונת הדוחות לסיכום 2012 מתקרבת לסיומה, אך בעלי ההון במשק הישראלי ממשיכים לגזור קופון על תוצאות החברות שלהם. היום הגיע תורו של בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, להרוויח מפרסום הדוחות. דלק דיווחה על עלייה בהכנסות ל-71 מיליארד שקל, ובעל השליטה הרוויח 133 מיליון שקל בסיום יום המסחר, לאחר עלייה של 1.8% במניית החברה – כך עולה ממדד הטייקונים היומי של פורבס, הבודק את הווינרים והלוזרים בכל יום מסחר.

יום המסחר לפני חג הפסח, אשר פתח שבוע מקוצר באחד העם, שבו לא יתקיים מסחר בשני ובשלישי, ויתקיים מסחר מקוצר ברביעי וחמישי, התאפיין במחזורים נמוכים למדי, וננעל בעליות שערים. בהתאם, מרבית השמות הבולטים במדד היומי של פורבס בלטו בצד החיובי של המטבע. כך, למשל, רשמה בעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון רווח של 99 מיליון שקל. אריסון, אחרי הפסד של 38.8 מיליון שקל ביום חמישי האחרון עם פרסום דוחות הבנק. אריסון דורגה במקום השלישי בדירוג הנשים החזקות בישראל של מגזין פורבס אשר פורסם היום.

למדד הטייקונים היומי המלא

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


תשובה | צילום: מתוך ויקיפדיה

מרוויח נוסף במסחר היום היה מיקי פדרמן. בעל השליטה באלביט מערכות נהנה מעלייה של 2.8% במניית החברה, בעקבות ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני מקבילו הטורקי רג'ב טאיפ ארדואן, ותחילת הנורמליזציה של היחסים עם טורקיה. אלביט אמורה הייתה לספק ציוד לטורקיה, אך הממשלה אסרה עליה להשלים את האספקה בשל מערכת היחסים העכורה בין המדינות, והפשרת היחסים עשויה להחזיר את נתיב העסקים הזה לפעולה.

עוד במרוויחים דוד עזריאלי, שרשם רווח של 77 מיליון שקל ביום המסחר האחרון, בעקבות עלייה של 0.9% במחיר המניה. 

רשימת המפסידים של יום המסחר קטנה יחסית, וגם ההפסדים לא מהותיים במיוחד. כך, למשל, בראש טבלת המפסידים עומד עידן עופר, שאיבד 19 מיליון שקל מהונו ביום המסחר האחרון. אמנם מדובר בסכום לא מבוטל, אך עבור עופר, אשר עלייה משמעותית במחיר מניית החברה לישראל יכולה להגדיל את הונו במאות מיליוני שקלים, מדובר במספר נמוך למדי.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

למדד הטייקונים היומי המלא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן