Forbes Israel Logo

קבוצת לופטהנזה חוגגת 50 שנות פעילות בישראל

קבוצת לופטהנזה, שהחלה לטוס לישראל וממנה בשנת 1968, עושה זאת בימים אלה מעל 80 פעמים בשבוע, זאת באמצעות ארבע חברות תעופה. עם טיסות חדשות לאילת ועם צי מטוסים מתפתח – חוגגת החברה יובל שנים של פעילות בישראל.

לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס – מרכיבות את קבוצת לופטהנזה שנחשבת לקבוצת התעופה הזרה הגדולה בישראל. "אנו גאים שחברת התעופה לופטהנזה צפויה להציג צמיחה של 4% במספר הנוסעים ב-2018 בהשוואה לשנת 2017, למרות התחרות מצד חברות הלואו-קוסט", אמר עופר קיש, מנכ"ל הקבוצה בישראל.

עופר קיש יחד עם צוות אוויר | צילום: יאיר שגיא

נכון לסוף שנה שעברה כלל צי הקבוצה 728 מטוסים והקבוצה תמשיך להוסיף מטוסים חדשים עד לשנת 2025. כמו כן, מעסיקה הקבוצה כ-130,000 עובדים, והניבה, נכון לסוף 2017, כ-35.6 מיליארד אירו במכירות.

מתמקדת בחדשנות

"חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה הטיסו יותר מ-108 מיליון נוסעים, בתשעת החודשים הראשונים של 2018 ועם תפוסת מושבים של 82% – נתון שיא לתקופה זו", הוסיף קיש. "יחד עם זאת, איננו יכולים להרשות לעצמנו 'להתרווח במושב'. כדי להישאר תחרותיים ועכשוויים החברה מתמקדת בחדשנות ובדיגיטיליזציה".

"כך לדוגמה, בתחום ההפצה יזמנו את השימוש בטכנולוגית ה-NDC (New Distribution Channel), המחברת משרדי נסיעות ונוסעים פרטיים ישירות אל תוך מערך מלאי המושבים במערכת ההזמנות שלנו. היינו הראשונים לעשות זאת בשנת 2016 וכיום חברות תעופה רבות נוקטות בצעד זה. דוגמא נוספת היא חממת החדשנות שלנו בברלין שחוקרת הזדמנויות דיגיטליות בממשק שבין תעשיית הסטארטאפים בתחום התיירות והנסיעות לבין קבוצת לופטהנזה. דוגמה לפעילות זו הוא מיזםMytaximatch לנסיעות שיתופיות במונית, שהושק בשדה התעופה של מינכן", ציין קיש.

התחלה צנועה | צילום: יאיר שגיא

השנים הראשונות של לופטהנזה בישראל היו צנועות. החל מנובמבר 1968, הופעלו שתי טיסות שבועיות מפרנקפורט דרך מינכן לנמל התעופה לוד, כיום נתב"ג. בתחילת שנות השבעים החלה החברה להרחיב את שירותיה והציעה ארבע טיסות שבועיות. בהדרגה הגדילה הקבוצה את היצע הטיסות. היום, כאמור, מציעה הקבוצה מעל 80 טיסות שבועיות.

"עבור לופטהנזה, כינון היחסים הדיפלומטיים בין גרמניה לישראל הוביל להשקת הקו ללוד ב-3 בנובמבר 1968, קו אשר התפתח בהדרגה לאחד הקווים המוצלחים והתוססים של החברה, עם לקוחות מכל העולם, גם במגזר העסקי וגם בזה התיירותי", אמר עופר קיש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן