Forbes Israel Logo

קול גדול, כסף גדול: דירוג הכוכבים הצעירים והעשירים של ארה"ב

זמרת הקאנטרי טיילור סוויפט היא הכוכבת המרוויחה ביותר בעולם מתחת לגיל 30 – כך עולה מדירוג המגזין פורבס, אשר סקר את הכנסותיהם השנתיות של הכוכבים הגדולים של הוליווד ושל עולם המוסיקה.

המאפיין הבולט של המצעד השנה היה שליטתן של הנשים הצעירות, כאשר כאשר שש מתוך 10 הכוכבים, וארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים מאויישים בידי נשים. בראש הרשימה נמצאת כאמור סוויפט, אשר בין מאי 2011 למאי 2012 הרוויחה על פי ההערכות 57 מיליון דולר. כל אחד משלושת אלבומיה של הזמרת בת ה-22 הגיע לאלבום פלטינה לפחות ארבע פעמים, כלומר סוויפט הצליחה למכור לפחות 4 מיליון עותקים מכל אלבום. בנוסף, סיבוב ההופעות של הזמרת מכניס לה בממוצע מיליון דולר בלילה, ורווח נוסף היא רושמת מן החסויות שהיא נותנת למוצרים כמו חברת האיפור "קאבר גירל". סוויפט הגיעה גם למקום ה-11 ברשימת הסלבריטאים העשירים שפורסמה השנה במגזין פורבס.

צעירה נוספת שעושה חיל בעולם המוסיקה היא ריהאנה. הזמרת שנולדה בברבדוס הרוויחה 53 מיליון דולר בין מאי 2011 ל-2012, והיא מדורגת במקום השלישי ברשימה. הכנסותיה השנה קיבלו דחיפה משמעותית ממסע ההופעות הארוך שלה. כמו סוויפט, גם ריהאנה הרוויחה הון מחסויות. היא מקדמת מי קוקוס בארה"ב ואת קרם הלחות ניוואה.

כדי לקבוע מי הסלבריטי המרוויח מתחת לגיל 30, שקללנו את מכירות האלבומים, את השכר שהרוויחו בקולנוע, את האחוז שהכוכבים קיבלו מרווחי האלבומים והסרטים בהם השתתפו, את החסויות שנתנו למוצרים ואת עבדות הפרסום שעשו. דיברנו עם מנהלים, סוכנים, עורכי דין ואחרים בהערכות. לא החסרנו שכר סוכנים או הוצאות אחרות. לא כללנו ספורטאים ברשימת השנה, כיוון שהם נכללו כבר ברשימת 100 הסלבריטאים המרוויחים.

הגבר המדורג במקום הגבוה ברשימה הוא אחד הצעירים שבה. רק בן 18, ג'סטין ביבר הגיע למקום השני, עם רווח של 55 מיליון דולר השנה. ביבר הרוויח בגדול ממכירות אלבומים, מהופעות ומחסויות של מוצרים. ביבר גם נחשב ליזם צעיר, כשהוא משקיע בחברות סטארט אפ כמו Stamped, Tinychat ו-Spotify.

ביבר הוא הגבר היחיד בחמישייה המובילה. אל המקום הרביעי הגיעה ליידי גאגא, אשר בגיל 26 הרוויחה 52 מיליון דולר בשנה, זו נפילה גדולה מסכום של 90 מיליון דולר שהרוויחה בשנה שעברה. הסיבה לכך היא שמועד הדירוג (מאי 2012) הגיע לפני שהזמרת השיקה את מסע ההופעות העולמי שלה, שמפוצץ אצטדיונים במזרח אירופה. צפו לכך שנסיכת הפופ תרוויח הרבה יותר בשנה הבאה.

סוגרת את החמישייה המובילה קייטי פרי. הזמרת הרוויחה 45 מיליון דולר השנה. בגיל 27 היא כעת מיליונרית גרושה. היא דורגה במקום השמיני ברשימת הסלבריטאים העשירים, אולם הפופולריות שלה לא עזרה לסרט ההופעה שצילמה, שהרוויח רק 7 מיליון דולר בשבוע הראשון להצגתו בבתי הקולנוע בארה"ב.

כתבות נוספות בנושא:

העשירייה הפותחת: השחקנים הכי מרוויחים בהוליווד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.