Forbes Israel Logo

קום והתהלך בהולילנד: ישראל ע"פ העולם

סביר להניח שלפני כל חופשה בחו"ל יצטייד הישראלי הממוצע במדריכי "לונלי פלנט" למיניהם ולא יתעצל לגלוש באתרי תיירות זרים בחיפוש אחר המלצות של מטיילים מרחבי העולם. בארץ, לעומת זאת, לרובנו יש את הנטייה לנפוש שוב ושוב באותם המקומות, או מקסימום לנסוע למקומות שחברים ובני משפחה המליצו עליהם.

אז למה לא לנסות לצאת מהשגרה ולטייל בישראל על בסיס המלצות אחרות – לא של חברים מהמעגל הקרוב, אלא דווקא של תיירים מחו"ל שרואים את ישראל בעיניים זרות? האתר המצליח טריפאדווייזר, המבוסס על דירוגי גולשים מכל העולם, מאפשר להתביית על המלצות שוות ואיכותיות בכל יעד אפשרי.

מדובר באחד האתרים המצליחים ביותר בעולם התיירות, ומאות אלפי גולשים מכל העולם משקיעים לא מעט זמן בדירוג המקומות בהם הם מבקרים ובכתיבת ביקורות נרחבות עליהם. סיור באתר יכול בהחלט לגלות לכם מקומות חדשים שלא הכרתם, ממש מתחת לאף. אלו הם מקומות הבילוי, המסעדות והמלונות הישראליים הכי מומלצים בטריפאדווייזר.

תל אביב

איפה לישון?

לא תתפלאו לשמוע שהממליצים מתרחקים משדרת המלונות הענקיים והסתמיים ברחוב הירקון ומעדיפים את מלונות הבוטיק שצצו ברחבי העיר בשנים האחרונות. המלון המומלץ ביותר הוא דיאגילב – לייב ארט, שנמצא לא רחוק משדרות רוטשילד, ברחוב מאז"ה 56. במלון יש  גלריית אמנות ולעתים קרובות נערכים בו אירועי אמנות שונים, והוא כולל סוויטות מרווחות במיוחד. האורחים במלון משבחים את "האירוח הלבבי, האווירה המיוחדת והעיצוב".

אופציות מומלצות נוספות הן מלון סנטר שיק שממוקם בכיכר דיזנגוף, מלון שלום & רילקס ברחוב הירקון, מלון עדן ורסאנו בנווה צדק ומלון וילה וילינה אואזיס אין בנווה צדק.

איפה לאכול?

המסעדה המועדפת על גולשי האתר היא דלאל בנווה צדק. התיירים התרשמו במיוחד מהמיקום הנפלא של המסעדה, מהשירות וגם האוכל זוכה בדרך כלל לשבחים. במיוחד ממליצים המבקרים על ארוחות הבוקר של המסעדה. מסעדות מומלצות נוספות: רוסטיקו, שילה, רפאל, גוצ'ה וצפרה.

                                                                    מיקום נפלא. מסעדת דלאל I צילום: בועז לביא

איך לבלות?

הבילויים המומלצים בעיר כוללים סיורים בנווה צדק, ביפו העתיקה, הליכה לאורך הטיילת, ביקור בנחלת בנימין וסיור במוזיאון תל אביב. מקום מפתיע שמשובץ בצמרת ההעדפות הוא מוזיאון הפלמ"ח "שנותן לך טעימה אמיתית מהחיים בתל אביב לפני קום המדינה", כפי שהגדיר זאת אחד התיירים.

ירושלים

איפה לישון?

המלון המומלץ ביותר באתר הוא מלון הרמוני בנחלת שבעה, מלון בוטיק קטן ובו חמישים חדרים. המבקרים משבחים את המיקום המעולה שלו ואת השירות האדיב. "החוויה במלון הייתה פשוט מושלמת", סיכם אחד הממליצים. מלונות מומלצים נוספים: קינג דיוויד הקלאסי, מלון ענבל, אמריקן קולוני ומצודת דוד. 

                                                                           חוויה מושלמת. מלון הרמוני  Iצילום: יח"צ

מה לאכול?

המסעדה המומלצת ביותר על ידי מבקרי האתר היא מסעדת סקאלה של השף אורן ירושלמי, שפועלת במלון מצודת דוד וזוכה לשבחים רבים על העיצוב והאווירה. גם האוכל מומלץ, כמובן. מסעדות אחרות שזוכות לדירוגים גבוהים הן צ'אקרה, אדום, אקליפטוס, ירושלים הקטנה ומחניודה.

מה לעשות?

יד ושם זוכה לדירוג הגבוה ביותר בקרב התיירים. מוסד ההנצחה מתואר כחוויה בלתי נשכחת, כשהתלונה היחידה היא על עומס וצפיפיות במקום. אחריו תמצאו את מוזיאון ישראל, סיור בעיר העתיקה ובכותל המערבי, ביקור בנקבת חזקיהו, ברובע הנוצרי ובגנים הזואולוגיים. האתרים הנוצריים נעדרים מהרשימה, ככל הנראה מפני שהצליינים שפוקדים את העיר בהמוניהם לא נוהגים לגלוש באתר.

אילת

איפה לישון?

המלון המועדף על המבקרים הוא מלון דן פנורמה המתואר כ"מלון יפהפה עם צוות סימפטי וקשוב, חדרים גדולים ובופה עשיר במיוחד בארוחות הבוקר". מלונות מומלצים נוספים: דן אילת, הרודס בוטיק, הרודס ויטאליס וקלאב מד קורל ביץ'.

איפה לאכול?

המסעדה הפופולרית ביותר בקרב הגולשים היא ADIS HIDEWAY. המבקרים מסכימים עם שם המסעדה ומציינים כי לא קל לאתר את מיקומה (רחוב האלמוגים 68), אך משבחים את המזון המצוין, התפריט העשיר והמנות הגדולות. מסעדות מומלצות נוספות: לה קוצ'ינה, ג'ינג'ר, קאזה דו ברזיל.

                                                     תפריט עשיר. מסעדת המחבוא של אדי I צילום: ליאב פלד

מה לעשות?

הבילוי המועדף על המבקרים באילת הוא סיור במכרות תמנע הסמוכים לעיר. "הנופים המרהיבים והשקט הממכר מהווים ניגוד מרשים לאווירה התיירותית של העיר", אומרים התיירים שמתרעמים על תעריפי הכניסה הגבוהים למקום. עוד מקומות הזוכים להמלצות רבות: המצפה התת־ימי, ריף הדולפינים, הגנים הבוטניים והחי־בר.

אזור הצפון

איפה לישון?

המלון הסקוטי בטבריה זוכה לשלל תשבוחות ומדורג ראשון מבין המלונות בעיר הנושקת לכנרת. כמו כן, מומלצים בטבריה ליאונרדו פלאזה ואסטוריה. מבין המלונות בחיפה ממליצים המבקרים על מלון הקולוני המדורג ראשון בעיר ואחריו על דן פנורמה וקראון פלאזה. אם אתם מצפינים רחוק יותר, מומלצים גם מצפה הימים, אחוזת שולמית ומלון רימונים בצפת. 

                                                              שלל תשבוחות. המלון הסקוטי I צילום: אסף פינצ'וק

איפה לאכול?

בין המסעדות הפופולריות בטבריה ניתן למצוא את המסעדה של אבי, מסעדת בשרים ודגים ותיקה, מסעדת דקס וטבריה הקטנה. באזור חיפה המסעדה המומלצת ביותר היא סינטה בר, ואחריה הנמל 24 וכן קונדיטוריה נחבאת אל הכלים בשם המאפיה של גל. מסעדות נוספות, צפוניות יותר, באזור ראש פינה: אחוזת שולמית, הביסטרו של שירי ודוריס קצבים.

מה לעשות?

פעילויות מומלצות לתיירים באזור הצפון: ביקור בכנרת, כמובן, קפיצה לחמת גדר וטיול למצוק ארבל. באזור חיפה מומלצים הגנים הבהאים, ביקור בנמל, קפיצה למושבה הגרמנית ומוזיאון המדע והטכנולוגיה.

בתי המלון השווים בעולם

חולמים על החופשה האידיאלית? הדירוג הבא עשוי לעניין אתכם. על פי טריפאדווייזר, חמשת המלונות המובילים בעולם נכון ל־2011 הם: Golden Well בפראג, Anastasis Apartments בעיירה היוונית אימרוויגלי, Riad Le Calife בעיר פס במרוקו, El Ponte Antico Hotel בוונציה, איטליה ו־La Vila Marbella – Charming hotel בספרד.

האדיבות משתלמת

ענף התיירות זוכה בשנים האחרונות לפריחה, בזכות השקט הביטחוני היחסי, אבל ישראל עדיין מפגרת משמעותית במספר התיירים וההכנסות מהענף בהשוואה למדינות אחרות במזרח התיכון.

מעיון מדוקדק ברשימת ההמלצות והביקורות באתר, אפשר ללמוד לא מעט על ההעדפות של התיירים שמגיעים לישראל ולהבין כמה מהסיבות לכך. המטיילים, מתברר, מתעניינים פחות בפאר, במותרות ובפינוקים. הדברים החשובים להם ביותר קשורים לתחושת הנוחות. כשחושבים על כך, זה מובן למדי. מי שכבר בחר להגיע לארץ (למרות המחירים היקרים יחסית), מצפה לנוח, לא לעבוד קשה.

המקומות שזוכים לביקורות חיוביות והמלצות מצטיינים כמעט תמיד בשירות איכותי וקשוב. בתי מלון ומסעדות שמצטיידים בצוות איכותי, דובר אנגלית רהוטה, שנכון תמיד לסייע – יזכו פעמים רבות לשבחים. בעידן שבו כמעט כל תייר מתחיל את החופשה בחיפוש המלצות באינטרנט – זה גם שווה לא מעט כסף.

לצד רמת השירות מציינים התיירים פעמים רבות לחיוב את רמת הניקיון, את המיקום ואת תחושת האותנטיות. מנגד, מקומות רבים זוכים לביקורת שלילית הנוגעת לתחזוקה קלוקלת, תמחור גבוה מדי וצוות אדיש.

עצות ששוות זהב

טריפאדווייזר הוא עסק מצליח למדי. החברה נולדה בשנת 2000, בימי בועת הדוט.קום, ונרכשה ב־2004 על ידי חברת אינטראקטיב. בהמשך היא פעלה תחת המטרייה של אתר אקפסדיה, אך בסופו של דבר פוצלה ממנו.

בדצמבר האחרון הונפקה החברה במטרה לגייס כסף בשוק ההון, שייאפשר לה לצמוח בצורה משמעותית. היא אף צורפה באחרונה למדד 500 S&P היוקרתי. ההכנסות שלה מגיעות מפרסום שירותי תיירות בתשלום באתר, מעמלות שהיא מקבלת מהפניות לספקיות שירותים וממכירת מוצרים נלווים.

יש לחברה יותר מאלף עובדים והכנסות של יותר מ־500 מיליון דולר בשנה, שגדלות בקצב של עשרות אחוזים ברבעון. כמו כן, היא מפעילה רשת של אתרי משנה וביחד מבקרים באתריה כ־50 מיליון מבקרים בחודש.

ההצלחה הגדולה של האתר הולידה כצפוי גל של ניסיונות לקידום עצמי ולהשמצות. בעבר נתבעה טריפאדווייזר על ידי בתי מלון שזעמו על כך שכל אחד יכול לפרסם בה ביקורת, דבר שפותח פתח להשמצות של יריבים. כיום מעודדת החברה אנשים לפרסם ביקורות תוך שימוש בחשבון הפייסבוק שלהם, כדי לצמצם את התופעה.

בנוסף, פורסם בעבר כי מלונות שונים נתנו הנחה לאורחים בתמורה לכך שיכתבו ביקורות חיוביות באתר. זאת כדי לכבוש את המקומות הראשונים בדירוג, מקומות ששווים לא מעט כסף בעבור המלונות.


היעדים שהכי שווה לבקר בהם:

אם אתם מתכננים טיול חובק עולם, כדאי לכם להעיף מבט בדירוג היעדים השווים בעולם של האתר לשנת 2011:

1. קייפטאון, דרום אפריקה

2. סידני, אוסטליה

3. עיר האינקה העתיקה מאצ'ו פיצ'ו, פרו

4. פריז, צרפת

5. ריו דה ז'ינרו, ברזיל

ירושלים, לתוהים, דורגה במקום ה־13 המכובד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.