חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קוריאה הצפונית הודיעה כי תפעיל מחדש את הכור הגרעיני הסגור

וריאה הצפונית תחדש את פעילותה בכל הכורים הגרעיניים שברשותה, כולל זה הנמצא ביונגבון, אותו סגרה בעבר, כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות הממשלתית במדינה.

לפי הדיווח, המדינה תחדש ותפעיל שוב תשתיות המשמשות לייצור אנרגיה גרעינית, ותכליל בתוכנית גם את המפעל הסגור להעשרת אורניום ואת הכור הגרעיני 5 MW ביונגבון, שנסגר בשנת 2007.

סוכנות הידיעות KCNA ציטטה דובר מטעם הסוכנות הצפון-קוריאנית לאנרגיה אטומית כאומר שהתשתיות ישמשו לייצור חשמל, כמו גם לצרכים צבאיים.

קים ג'ונג און: "היכולת הגרעינית מביאה לשלום, אושר ושגשוג"

בניגוד לכך, נאום מרוכך שנשא מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכנס ביום ראשון ופורסם רק היום, מבקש ככל הנראה לצנן את הרוחות לאחר שדווח כי ארה"ב הציבה ספינות טילים לחופי המדינה. הפעילות האמריקאית הגיעה על רקע איומים מצד ג'ונג-און לפתוח במלחמה נגד ארה"ב וקוריאה הדרומית. איומיו של המנהיג הטוטליטרי הונעו על ידי הסנקציות החדשות שנקבעו על ידי האו"ם נוכח הניסוי הגרעיני שביצעה קוריאה הצפונית בפברואר.

קים ג'ונג און | צילום: רויטרס

הנאום התמקד באופנים השונים בהם תתרום היכולת הגרעינית הצפון-קוריאנית לפיתוח הכלכלה המקומית. "השלום, השגשוג והאושר של האזרחים יכולים להתקיים על רקע יכולת גרעינית חזקה", אמר ג'ונג און בנאום, אותו נשא בפגישת הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים הנמצאת בשלטון.

קוריאה הצפונית הודיעה כי תנתק את הקשרים עם האו"ם, עם ארה"ב וכן עם שכנתה מדרום. כמו כן איימה לסיים את הקשרים המסחריים עם קוריאה הדרומית. בנוסף, הגבירה את הכוננות בבסיסי הטילים שלה ואיימה על בסיסי ארה"ב באוקיינוס השקט וביבשה.

"העובדה שהנאום נישא בוועדת המפלגה, שהיא הבמה המרכזית לקביעת המדיניות, מצביעה על נסיון להתמקד בבעיות הכלכליות במדינה ולהסיט את הפוקוס מהנושא הבטחוני", אמר יאנג מו-ג'ין מהאוניברסיטה ללימודים צפון-קוריאניים בסיאול.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן