Forbes Israel Logo

קיר לחם ופסלים ממרשמלו: על מעבדת הקינוחים הראשונה בעולם

ג'ניס וונג היא שפית יזמית המכינה קירות שלמים מלחם ופסלים ממרשמלו – עולמה הוא עולם הדמיון הטהור והחוק היחיד שלה כשזה מגיע לאומנות: הכל חייב להיות אכיל. השפית בת ה-31 מבוקשת בכל רחבי העולם להופעות באוסטרליה, אירועים מיוחדים במיאמי, חנות חדשה בטוקיו ובר מתוקים בסינגפור, שם הסיפור שלה מתחיל.

קיר הקמח המפורסם | צילום: מתוך אתר 2AM:Lab

"הרעיון שלי הוא לאכול את המנה האחרונה מבלי להצטרך לאכול את כל ששת המנות המקדימות" וונג מספרת. לאחר שסיימה תואר בכלכלה, וונגד נטשה קריירה בפיננסים בכדי ללכת בעקבות התשוקה שלה. היא נסעה לפריז, ללמוד בקורדון בלו ולאחר מכן לקחה חלק בכמה מהמטבחים המובילים בעולם.

וונג פתחה את בר הקינוחים שלה '2AM' ב-2007 והפכה במהירות את אכילת הקינוח בלבד למגמה צומחת בסינגפור. אך המשימה שלה לא הייתה רק להפוך את הארוחה המתוקה בלבד למקובלת אלא גם לשלב את האוכל והאומנות. והלקוחות בהחלט התקשו עם הקונספט הזה בהתחלה.

"אנחנו רוצים לייצר אומנות על הצלחת ולהשיג טעמים עכשוויים ובלתי נשכחים, לכן אנחנו מתמקדים בקינוחים פרוגרסיביים. בשנה הראשונה התפריט שלנו היה מורכב מ-80% קלאסיקות ו-20% מנות אוונגרדיות – היום זה התהפך. זה לוקח זמן לפתח אצל אנשים טעמים ומרקמים חדשים באוכל. היום אנשים יותר פתוחים ולכן מאפשרים לנו לשחק יותר עם התפריט".

אלמוגים מסוכר | צילום: מתוך אתר 2AM:Lab

לשחק עם התפריט פירושו להוסיף מנות כמו זו הפייבוריטית של וונג – "סגול". מדובר בפירה תפו"א סגול הנמרח בעורמה על הצלחת, עם פרפה של פטל שחור, רצועות עור של פרי הקסיס, מרשמלו לבנדר וסורבה פירות. מאחר ומדובר בבר משקאות בדיוק כפי שמדובר בבר קינוחים – המנה מזווגת עם קוקטייל קיר רויאל קלאסי.

אך זוהי מעבדת הקינוחים של וונג שנפתחה כמה שנים אחרי פתיחת בר הקינוחים הנותנת במה לסגנון הנסיוני שלה והמרקחות הבלתי נתפסות – שם היא משתמשת באוכל בכדי לפרש אובייקטים יומיומיים, אומנות ומוזיקה. "רציתי לחבר יחד שפים, אז הזמנו 6 שפים אורחים מכל העולם כל שנה וייצרנו ארוחות ערב משותפות ושיתפנו רעיונות. חלמתי על חדר שלם שבו אפשר לאכול הכל, מהקירות ועד התקרה – ניסיתי לטשטש את הקווים שבין אוכל ואומנות".

המעבדה, שבה קיר טעמים של יותר מ-100 מוצרים וחדר שלם שכולו משוקולד, הפכה לחלל תצוגה לארוחות ערב יצירותיות שם וונג יחד עם שפים מרחבי העולם שיחקו בפנטזיה של וונג – עולם אכיל. ערב אחד החליטו השפים על ערב לחם ולשו בצק לצורת גלים בכדי לדמות את האוקיינוס והכינו קיר שלם מקמח.

וונג משכה תשומת לב בינלאומית באמצעות בר המתוקים הייחודי ומעבדת הקינוחים הראשונה בעולם – רבים נוחתים בשדה התעופה בסינגפור לקונקשיין וממהרים להתנסות רק בבר הקינוחים של וונג. הם ורסים אחרים תרמו לצמיחה של 400% בשנה שעברה באירועים. "אנחנו רגילים לעשות 8 אירועים בשנה, בשנה שעברה עשינו 24 בכל רחבי העולם. בר הקינוחים והאירועים משולבים ומזינים האחד את השנייה".

תקרת מרשמלו אכילה | צילום: מתוך אתר 2AM:Lab

המעבדה הפיקה סדרה של ספרים ומתכונים והמותג רק ממשיך ומתרחב: וונג פתחה חנות עם מפעל ייעודי בסינגפור המציע יותר מ-100 מוצרים, ביניהם עשרה טעמים שונים של פחזניות וציורי מרשמלו. השפית עטורת הפרסים העבירה לאחרונה את מעבדתה לטוקיו והיא צפויה לפתוח שם גם חנות מתוקים באופק הקרוב.

שבע שנים אחרי פתיחת הבר שלה, ובגיל 31 בלבד, ההצלחה של וונג לא הניחה לה לעצור לרגע. היא רואה וחושבת את עצמה כקוקו שאנל שכזו. וכאשר אני שואלת אותה איך היא רוצה שהמורשת שלה תראה, היא עונה "אני רוצה להיות כמו האישה שהמציאה את המאפין. אף אחד לא יודע מי היא, אבל היא הגיעה לכל העולם. אני רוצה שתהיה לי סוג כזה של השפעה, מלווה באנונימיות שכזו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.