חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קפה מעולם אחר: בקרוב יהנו גם האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית ממכונת אספרסו

לא קל להיות אסטרונאוט. העדר הגרביטציה הופך את חייהם של דיירי החלל להרבה פחות נוחים והם נאלצים לוותר על כמה מהתענוגות הפשוטים שכל אחד מאתנו לוקח כמובן מאליו. אבל אם הכל ילך כשורה, הם בקרוב יוכלו ליהנות מתענוג אחד שנמנע מהם עד כה – כוס קפה אמיתי ומשובח.

כרקע, רוב המשקאות על תחנת החלל הבינלאומית, כולל הקפה, מגיעים בצורת אבקות יבשות ומעורבבות עם מים. אך כעת הודות ל-ISSpresso, יוזמה משותפת של חברת תעופת החלל האיטלקית Argotec ושל יצרנית הקפה Lavazza, יוכלו האסטרונאוטים ליהנות מאספרסו אמיתי וטרי מדי בוקר (או במקרה שלהם פשוט מדי כמה שעות) ולהימנע מהעינוי של התחליפים האבקתיים.


תמונה: Lavazza ו-Argotec

באופן עקרוני, ה-ISSpresso פועל כמו כל מכונת קפה רגילה: האספרסו מגיע בקפסולות ומים רותחים מוזרמים דרכן ויוצרים את הקפה. כמובן שהעדר הגרביטציה הופכת את התהליך של מזיגת הקפה לספל, מעט יותר מורכב מבחינה הנדסית. יש להשתמש בחומרים שיוכלו להיות מותאמים ללחצים, ויש לקחת בחשבון את הדינמיקה השונה של נוזלים בסביבה של אפס כבידה.

"קפה איטלקי הוא משקה ללא גבולות", מזכיר לנו ג'יוזפה לבאצה, סגן נשיא יצרנית הקפה בהצהרה שהוציאה החברה. "חשבנו על ייבוא הקפה אל החלל כבר זמן רב". אב הטיפוס הראשון של מכונת הקפה החללית נבנה כבר לפני שנה, והמודל הנוכחי עובר כעת מבחנים על מנת לוודא שהוא מוכן למסע שלו לעבר החלל. למעשה בשל מערכות הבטיחות הרבות שהוא כולל, משקלו מגיע ל-20 ק"ג.

תמונה: Lavazza ו-Argotec

אם הכל ילך לפי התוכנית, האסטרונאוטים בתחנת החלל יקבלו את המתנה החדשה שלהם בחודש נובמבר הקרוב, בדיוק עם הגעתה של האסטרונאוטית האיטלקיה סמנטה כריסטופרי, שתוכל ליהנות מקצת טעם של בית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן