Forbes Israel Logo

"קפריסין תגביל פידיון מוקדם של חסכונות והוצאת כספים לחו"ל"

ממשלת קפריסין החליטה על שורת הגבלות על פעילויות בחשבונות הבנקים במדינה, כך דיווח היום עיתון יווני. על פי הנחיות החדשות של הממשלה, יוגבלו סכומי הפדיון המוקדם של חסכונות הבנקים וכן תוטל הגבלה על סכומים אותם ניתן יהיה להוציא מחוץ לגבולות האי. בנוסף תטיל הממשלה הגבלה גם על פדיון מוקדם של המחאות. 

על פי ההנחיות החדשות, שנועדו להגן על המערכת הבנקאית בקפריסין מקריסה, יוכלו בעלי עסקים במדינה לחרוג מן המגבלות רק לאחר הצגת מסמכים מתאימים לרשויות. בנוסף, גם השימוש בכרטיסי אשראי מחוץ לקפריסין הוגבל. כל אזרח קפריסאי שייסע לחו"ל יוכל לקחת עימו רק 3,000 יורו. בעיתון היווני מדגישים כי הדווח מבוסס על טיוטת הצעת חוק שהוגשה וכי ההגבלות הסופיות טרם אושרו. 

מוקדם יותר היום הבנק המרכזי של קפריסין פיטר את מנכ"ל הבנק הגדול במדינה – בנק אוף סייפרס, כך אישר היום בכיר בבנק. המהלך מגיע בהמשך להתפטרותו אתמול של יו"ר הבנק, ועל רקע דיווחים באי לפיהם הבנק המרכזי דרש מכל שדרת הניהול לעזוב את תפקידה.

הדיווח מגיע בהמשך למינויו של של פקיד בכיר שהוצנח על הבנק ותפקידו לנהל אותו במהלך ניסיונות הארגון מחדש. בנק אוף סייפרס נחלץ השבוע מקריסה לאחר הסיכום של קפריסין עם הטרויקה על חבילת החילוץ בסך 10 מיליארד יורו שתקבל המדינה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

גורם רשמי בבנק אישר לתקשורת המקומית את הדיווחים על כך שהמנכ"ל יאניס קיפרי הודח מתפקידו. המקור לא יכול היה לאשר את הדיווחים כי הבנק המרכזי דרש את התפטרות כל חבר המנהלים בבנק. "הסיבה שקיבלתי היא שבהסתמך על ההחלטה האחרונה שעברה בפרלמנט ולפי הדרישה של הטרויקה, מונה מנהל חדש לבנק", ציין קיפרי בהודעה שפרסם.

במסגרת ההסכם, ספגו הבנקים במדינה מוכת החובות פגיעה קשה. הבנק השני בגודלו במדינה, לאיקי, נסגר והפקדונות שבו הועברו אל בנק אוף סייפרס במטרה לחזקו. פקדונות מעל 100 אלף יורו בשני הבנקים, אשר אינם מבוטחים על ידי החוק האירופי, יוקפאו וישמשו כדי לפתור את חובו של לאיקי ולבצע שינוי מבני בבנק אוף סייפרס באמצעות המרת הפקדונות לכסף נזיל. המהלך צפוי לגייס 4.2 מיליארד יורו, אמר יו"ר היורוגרופ ירוון דייסבלום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.