Forbes Israel Logo
קים קרדשיאן וקניה ווסט. צילום: shutterstock
קים קרדשיאן וקניה ווסט. צילום: shutterstock

קרב הגירושים של ווסט וקרדשיאן: על מה רבים זוג המיליארדרים?

עם שווי של לא פחות מ-2.1 מיליארד דולר – לכאורה יש הרבה מה לחלק בהסכם הגירושים הזה. אבל כמה באמת יהיה "על השולחן" אם אכן הזוג יתגרש?

אחרי חודשים של שמועות וספקולציות שונות – זה נראה סופי. מקורבים של הצמד אישרו כי אחד הזוגות המפורסמים בעולם, קים קרדשיאן ווסט וקניה ווסט, יודיעו בקרוב באופן רשמי על פרידה וכי ההחלטה הסופית כבר התקבלה.

מלבד היותם אחד הזוגות הידועים על פני הפלנטה, מדובר גם באחד הזוגות העשירים ביותר – ועם שווי נקי מצרפי של לא פחות מ-2.1 מיליארד דולר – לכאורה יש הרבה על מה להתמקח ולחלק בהסכם הגירושים הזה. אבל כמה באמת יהיה "על השולחן" אם אכן הזוג יתגרש?

אף על פי שהקרדשיאנ'ס מפורסמים בזכות דרמה הגדולה שהם יוצרים, חלוקת העושר עשויה להיות דווקא קלה להפליא – אפילו "די משעממת" בסטנדרטים שלהם. בני הזוג חתמו בסבירות גבוהה על הסכם ממון לפני החתונה – צעד מתבקש במיוחד בהתחשב בכמויות הכסף האדירות שנמצאות פה על כף המאזניים ובהתחשב בכך שאלו לא הנישואים הראשונים של הצמד.

בנוסף, הפרדת הכוחות הפיננסית ברורה – הנכסים הגדולים ביותר של הזוג קרדשיאן את ווסט הם עסקים בבעלות עצמאית אשר הניבו לכל אחד מהם תזרימי הכנסה נפרדים, עוד מאז חתונתם בשנת 2014.

אך לא נראה שהכל יעבור חלק. העלילה מתפתלת כשמכניסים לסיפור את נכסי הנדל"ן ויתר "הצעצועים" המשותפים שלהם, רכבי יוקרה, תכשיטים ואפילו כמה בעלי חיים. זה כולל כמובן גם את אחוזת הפאר בקלבסס (עם כיור האמבטיה המפורסם בשווי 30,000 דולר)  – עליה שילמו הזוג לא פחות מ-60 מיליון דולר. סכום מכובד ללא ספק – אך עדיין, כזה המהווה פחות מ-5% מסך שווי הנכסים הקולקטיביים שלהם.

קים קרדשיאן וקניה ווסט. יש הרבה על מה להתמקח ולחלק בהסכם הגירושים הזה. צילום: shutterstock
קים קרדשיאן וקניה ווסט. יש הרבה על מה להתמקח ולחלק בהסכם הגירושים הזה. צילום: shutterstock

גורם מקורב לזוג אמר לפורבס אחרי הפרסומים על הגירושים המתקרבים כי לא התקבלה החלטה סופית בנושא, אך הודה כי בני הזוג אכן גרים בנפרד – קים בקלבסס, קליפורניה יחד עם ארבעת ילדיהם המשותפים וקניה בחווה מבודדת בוויומינג. עוד אישר הגורם שהזוג המתוקשר היה בטיפול זוגי ושהם שוחחו על פיצול אפשרי בשנה האחרונה.

במידה ואכן יכריז אחד הזוגות המתוקשרים והעשירים בעולם על היפרדות, אלו הם הנכסים שכל צד במשפחת קרדשיאן-ווסט צפוי לקחת ואלו הם הנכסים עליהם הם צפויים להיאבק:

קנייה ווסט: 1.26 מיליארד דולר

קניה ווסט הוא הצד העשיר יותר במשפחה, אך עם זאת חלק ניכר משוויו הנקי קשור בחברת ההלבשה הלא נזילה שלו ולמותג העל שלו Yeezy – היהלום שבכתר של הונו האישי. ווסט הוא הבעלים של 100% ממותג הנעליים היוקרתי, הנמכר בלמעלה מ-200 דולר לזוג. את הנעליים מייצרת, משווקת ומפיצה חברת אדידס, המפרישה לו תשלומי תמלוגים בגובה של כ-11% מההכנסות השנתיות של המותג, שעמדו בשנת 2019 על כ-1.3 מיליארד דולר. הערכה שמרנית של פורבס שנערכה באפריל 2020 אמדה את ערך מותג הנעליים של קניה ב-1.26 מיליארד דולר.

קים קרדשיאן: 750 מיליון דולר

ההון של קרדשיאן ווסט יהיה אולי קצת "צנוע" יותר בהשוואה לזה של בעלה לשעבר אבל מצד שני גם הרבה יותר נזיל ופחות תלוי באופנה ובטרנדים מתחלפים.

KKW Beauty (מותג הקוסמטיקה של קים): 500 מיליון דולר

בדומה לווסט, עיקר הונה של קרדשיאן נמצא במותג הנושא את שמה. פורבס העריך באוקטובר כי 72 האחוזים שמחזיקה קים בחברת הקוסמטיקה שלה KKW Beauty שווים כ-500 מיליון דולר.

מזומנים והשקעות אחרות: 250 מיליון דולר

קרדשיאן הרוויחה מיליונים מ-13 שנים בהשתתפותה בתוכנית הריאלטי המפורסמת – 'Keeping Up With the Kardashians', מהאפליקציה הסלולרית שלה Kim Kardashian: Hollywood ומהופעות ואירועים שונים בהם השתתפה.

הצ'ק השמן ביותר הגיע כשמכרה בשנה שעברה 20% מ-KKW Beauty לענקית הקוסמטיקה Coty תמורת 200 מיליון דולר במזומן.

מה שנותר על השולחן: 70 מיליון דולר

הזוג מחזיק במספר בתים (עליהם יש להם מספר משכנתאות משותפות), כולל האחוזה בקלבסס בלוס אנג'לס, דירת פאר במיאמי ביץ' ושתי חוות בוויומינג. על פי מסמכים ששלח ווסט לפורבס בשנה שעברה, הנכסים שיכולים להיות בבעלות משותפת של בני הזוג כוללים בין השאר גם אוסף של יצירות אומנות בשווי של 5 מיליון דולר, צי רכבים בשווי של כמעט 4 מיליון דולר, תכשיטים ואבני חן בשווי של 3.2 מיליון דולר ואפילו בעלי חיים בשווי 300 אלף דולר.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.