Forbes Israel Logo

קרן המטבע הבינ"ל: "יש להגביר את האמון בכלכלה העולמית"

ועידת קרן המטבע הבינלאומית: מנהיגי הכלכלה העולמית אמרו הלילה כי המדיניות המוניטרית לבדה לא תספיק כדי להחזיר את האמון הרעוע בכלכלה העולמית, וקראו למדינות לנקוט בצעדים נוספים כדי לרענן את הצמיחה ולהגביר את ייצור מקומות העבודה ביבשת.

"אנחנו צריכים לפעול בנחישות כדי לטפח התאוששות ברת קיימא וכדי לשחזר את חוסנה של הכלכלה העולמית", נאמר בהודעת ועדת ההיגוי של קרן המטבע הבינלאומית, בסיומו של כנס האביב שנערך בוושינגטון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הבנקים המרכזיים בכלכלות הגדולות בעולם צריכים להמשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה שלהם לנוכח התאוששות כלכלית חלשה ולא אחידה", נאמר בהודעת הקרן. "עם זאת, לא מספיק להסתמך רק על גירוי מוניטרי, ואנו קוראים ליזום תכניות "מהימנות" על מנת להדק את התקציבים לאורך זמן וליצור רפורמות מבניות, כדי להפוך את הכלכלות לפרודוקטיביות יותר".


יו"ר קרן המטבע הבינ"ל, כריסטין לגארד | צילום: רויטרס

"מה שאנחנו צריכים עכשיו זה ביטחון", אמר יו"ר הוועדה הפיננסית של הקרן, שר האוצר הסינגפורי ת'רמן שנמוגראטנאם. "אבל על מנת להגביר את האמון, נחוץ מגוון של פעולות מדיניות כדי להשיג ההתאוששות".

"יש הכרה חזקה שצמיחה והשגת מקומות עבודה לא יכולים לקרות על סמך מדיניות אחת בלבד", הוסיף שנמוגראטנאם. "אין תרופה אחת שתביא אותנו לצמיחה נורמלית ולנורמליות בכל קשור לעבודה". 

יו"ר הקרן, כריסטין לגארד, אמרה כי תגביר את מאמציה לעקוב אחר ההשפעות ההקלה המוניטרית על מדינות מתפתחות כדי להימנע מפני מצב של בועות נכסים ובמדינות עניות יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן