Forbes Israel Logo

קרן המטבע: יוון לא עושה מספיק כדי להילחם בהעלמות מס

קרן המטבע דורשת מיוון להגביר את המאבק נגד העלמות מס. בראיון לטלויזיה היוונית אמרה יו"ר הקרן כריסטין לגארד כי היא משבחת את המאמצים שעושה ממשלת יוון במסגרת תנאי החילוץ הין לאומי לכלכלת המדינה, אף על מנת להחזיר את המשקיעים הזרים לשוק המקומי, יש צורך בהגברת הרפורמות. 

המיתון ביוון נמשך כבר שש שנים, אך לאחרונה מראה המדינה סימני התאוששות. נושיה של המדינה, ביניהם המעצמות הגדולות בגוש היורו ציינו לשבח את מאמצי הממשלה להוציא את המשק מהמשבר. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס הכריז לאחרונה שמדינתו הפכה ל"סיפור הצלחה". בתגובה על דבריו של סמאראס, אמרה לגארד בראיון: "אני בהחלט מקווה שזה המצב. יש הרבה התפתחויות חיובית, אך העבודה לא נגמרה".

כריסטין לגארד | צילום: רויטרס

לדברי לגארד על ממשלת יוון לפעול להגדלת הכנסות המדינה מגביית מסים. בנוסף יש לפעול להגברת הליברליזציה בכניסת משקיעים זרים לענפים שונים במשק היווני.

בשבוע שעבר אישרה קרן המטבע העברת הלוואה של 2.26 מיליארד יורו ליוון במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומית. הכסף יועבר למדינה לאחר בדיקה שיערכו מפקחים מטעם הקרן. במסגרת הבדיקה, יבדקו המפקחים גם האם הצליחה יוון לקצץ במשרות במגזר הציבורי. מדובר באתגר גדול עבור ממשלת יוון, שכן שיעור האבטלה במדינה הגיע לשיא של 27%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.