Forbes Israel Logo

קרן המטבע מזהירה: חשש מבועת מחירים בכלכלות המובילות באסיה

אסיה צריכה להיזהר מפני בועת מחירי נכסים חמורה ומתן אשראי בלתי מבוקר שעלולים לערר את הכלכלות ביבשת, כך מזהירה היום קרן המטבע הבינלאומית. הקרן מוסיפה כי על הכלכלות המתעוררות ביבשת לשפר את מוסדות השלטון ולקדם את הליברליזציה בסחר המוצרים אם הן רוצות להגיע לרמה של המדינות המפותחות.

בקרן המטבע מציינים כי המדיניות המונטירית תקבע את המשך הצמיחה במזרח כשהאינפלציה ושערי הריבית ישחקו תפקיד מכריע בריסון הלחצים המתגברים ביבשת לעליית מחירים חדה. אזהרתה של קרן המטבע הבינלאומית על הסיכונים המתעוררים בפני מדינות אסיה מגיעה בזמן שבו נראה כי האזור מוביל את התאוששות בכלכלה העולמית ושהסיכונים מהחרפת המשבר באירופה פוחתים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"בעוד שהסיכון החיצוני של מפולת כלכלית חמורה בעקבות משבר גוש האירו חריף פחתו, הסיכונים האזוריים בישבת מתחדדים והופכים ברורים יותר. אלה כוללים חוסר איזון פיננסי ועליה חדה במחירי הנכסים", אמרו כלכלני הקרן.

כריסטין לגארד, יו"ר הקרן | צילום: רויטרס

קרן המטבע הבינלאומית עוקבת אחר יחסי האשראי ורמות התפוקה באסיה תוך שיתוף פעולה הדוק ומעקב צמוד כשברור כי מצ השוק עלול להחמיר, אמר מנהל הקרן של אזור אסיה אנופ סינג בתדרוך בסינגפור. לדבריו, הרשויות האזוריות יגיבו מוקדם ובנחישות להתחממות יתר הפוטנציאלית במחירי הנכסים.

קרן המטבע הבינלאומית קיצצה לאחרונה בתחזיות הצמיחה ל-2013 ו-2014 למדינות הגודלות ביבשת – סין, הודו, דרום קוריאה וסינגפור, אך העלתה את התחזית שלה למלזיה והפיליפינים.

"הצמיחה באסיה צפויה לעלות בהדרגה במהלך השנה הנוכחית לכ-5.75% לנוכח ביקוש חיצוני ומקומי חזק", נאמר בהודעת הקרן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.