חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ראש ממשלת יפן: הציבור יאבד את אמונו אם אסוג מהרפורמה הכלכלית

ראש הממשלה יפן, שינזו אבה, אמר הבוקר כי ממשלתו "תאבד את אמון הציבור אם היא תסוג מהרפורמה".

דבריו של אבה מגיעים אחרי שהמפלגה הדמוקרטית שבראשה הוא עומד זכו בנצחון מכריע בחירות לפלרמנט העליון שנערכו אתמול. התחזקותו של אבה גרמה לסברה ביפן כי הוא יכול לנטוש עתה את ביצוע הרפורמות הכלכליות הקשות ולהסיט מרכז מדיניותו לאג'נדה הלאומנית שלו. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

רבים חוששים כי עתה, שהבטיח את מקומו ברב גדול כל כך, הוא יעסוק בתיקון החוקה הפציפיסטית של יפן שעודכנה לאחר אירועי מלחמת העולם השנייה. שינוי שכזה, לצד מהלכים לחיזוק העמדה המלטרסטית של יפן, עשוי לפגוע בקשריה עם סין ועם קוריאה הדרומית.


אבנומיקס | צילום: רויטרס

אבה כבר כיהן כראש ממשלה בעבר. ב-2007 הובס אבה בבחירות לפרלמנט העליון ביפן וכעבר כחודשיים פרש אף מתפקידו כראש ממשלה. בדצמבר האחרון חזר אבה לראשות הממשלה נקט במדיניות המשלבת תמריצים תקציביים ומוניטריים, ורפורמות מבניות.

"הציבור תמך במדיניות הכלכלית שלנו וכעת אנשים רוצים להרגיש את יתרונותיה על בשרם, והכלכלה אכן מתאוששת", אמר אבה. "אנחנו עושים את מירב המאמצים ליצירת מעגל חיובי בו שוק התעסוקה משתפר והשכר עולה"

כתבות נוספות בנושא:

תוכנית ה-"אבנומיקס" החדשה של יפן: רפורמות ועידוד משקיעים זרים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן